اهالی موسیقی نامرئی‌اند، مگر در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری

آن‌چه می‌بینیم موجب می‌شود از خود بپرسیم آیا هنرمندان موسیقی اساسا در چشم مدیران و مسئولان وجود خارجی دارند یا نامرئی‌اند و تنها در بحبوحه انتخابات است که مرئی می‌شوند و کارهای‌شان بااجازه و بی‌اجازه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گلایه‌های همیشگی اهالی موسیقی از سیاست‌مداران و دولت‌مردان نکته‌ای نیست که بر کسی پوشیده باشد. از دشواری‌ها و تنگناها برای اخذ مجوز تولید و انتشار تا کمرهایی که زیر بار فشار اقتصادی خم می‌شوند و از عدم رعایت کپی‌رایت تا احضارهای گاه و بیگاه برای پاسخ‌گویی در مورد این که چرا چنین کردند و چنان نه.

کسی این روزها به اهالی موسیقی پاسخ نمی‌دهد که چرا علی‌رغم بازگشایی سالن‌های تئاتر، سینماها و گالری‌ها پس از اندکی فروکش کردن موج کرونا، کنسرت‌ها به راه نمی‌افتند؟! و چرا در حالی که می‌دانیم ممر درآمد موسیقی‌دانان یا تدریس است یا ساخت و انتشار آلبوم و تک‌آهنگ یا برگزاری کنسرت، از خود نمی‌پرسیم از دست رفتن امکان تدریس و برگزاری کنسرت در شرایط تحت تاثیر شیوع کرونا چه تاثیری بر وضعیت اقتصادی اهالی این هنر گذاشته است؟! و آیا آن‌ها توانسته‌اند زندگی‌شان را تنها از مسیر ساخت و انتشار آلبوم و تک آهنگ بگذرانند؟! و آیا این هنرمندان اساسا در چشم مدیران و مسئولان وجود خارجی دارند یا نامرئی‌اند و تنها در بحبوحه انتخابات است که مرئی می‌شوند و کارهای‌شان بااجازه و بی‌اجازه مورد استفاده قرار می‌گیرد؟!

متن کامل این گزارش را در آهنگ‌هایی که از سمت پیروز انتخابات به گوش می‌رسد بخوانید.  

۵۷۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1522880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =