۰ نفر
۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱
 تلاش برای برکناری نتانیاهو سرعت گرفت

ایرنا نوشت:نفتالی بنت ، رئیس حزب راستگرای «یمینا» رژیم صهیونیستی از رئیس کنست (پارلمان) این رژیم خواست تا چهارشنبه آینده را به عنوان زمان رای اعتماد به کابینه ائتلافی تعیین کند.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، «نفتالی بنت» رئیس حزب راستگرای «یمینا» رژیم صهیونیستی از رئیس کنست این رژیم خواست تا چهارشنبه آینده را زمان رای اعتماد به کابینه ائتلافی جدید تعیین کند.

وی خطاب به رئیس کنست رژیم صهیونیستی گفت: می دانیم که بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر فعلی) به تو برای تعویق رای گیری به مدت پنج روز دیگر فشار می آورد تا وقت بیشتری برای پیدا کردن افراد جدایی طلب از (ائتلاف جدید) داشته باشد اما تو باید به نفع اسرائیل کار کنی، نه به نفع نتانیاهو.

بنت افزود: در طول چند روز کابینه جدیدی تشکیل خواهیم داد. توافقنامه ائتلاف (احزاب درباره تشکیل کابینه جدید) باید - قبل از سوگند این کابینه و نخست وزیر در روز دوشنبه آینده - رای اعتماد کنست را کسب کند.

یکشنبه گذشته، نفتالی بنت اعلام کرد که برای تشکیل یک دولت به اصطلاح "وحدت ملی" با "یائیر لاپید"  رئیس حزب میانه روی "هناک مستقبل" تلاش می کند.

لاپید نیمه شب چهارشنبه یک ساعت به پایان مهلت نهایی به «روون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی اطلاع داد که توانسته است ائتلافی را برای تشکیل کابینه جدید ایجاد کند.

این درحالی است که نتانیاهو برای فرار از کنار گذاشته شدن از قدرت و محاکمه به خاطر فساد و رشوه خواری درتلاش برای ایجاد شکاف در درون ائتلاف لاپید به منظور به حدنصاب نرسیدن نمایندگان کنست و عدم رای اعتماد به کابینه جدید است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1522893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =