۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۵:۵۷

باراک اوباما حمایت بی قید و شرط کنگره از حمله به لیبی را خواستار شد

باراک اوباما رئیس جمهوری ایالات متحده که با تصمیم خود برای حمله به لیبی هیاهوی بسیاری در میان دموکرات ها و جمهوری خواهان به راه انداخته است ، این بار هم بدون توجه به موج مخالفت ها در خصوص گسترده تر شدن دخالت نظامی امریکا در طرابلس ، اعلام کرد که کنگره از اقدام های دولت در لیبی حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا‌ صراحتا از کنگره این کشور برای قانونی کردن عملیات خود برای حمایت از غیرنظامیان لیبیایی درخواست نکرده بود و همین مساله انتقاد بسیاری از جمهوری خواهان را برانگیخته است . جمهوری خواهانی که اعتقاد دارند اوباما با استناد به قانون اساسی این کشور باید برای هرگونه حمله نظامی مجوز از کنگره در اختیار داشته باشد.
وی همچنین تاکید کرد که مشارکت آمریکا در لیبی هم‌اکنون بسیار محدود است و به مجوز کنگره نیازی نیست.

اوباما در نامه‌ای خطاب به قانونگذاران برجسته آمریکا نوشت: من خواستار راه حلی دوجانبه هستم که نشان دهنده تائید حمایت‌های کنگره از عملیات آمریکا در لیبی است و همچنین نشان می‌دهد که دولت و کنگره در رسیدن به هدف خود متعهد هستند.

در ادامه‌ این نامه آمده است: همواره بر این عقیده بودم که اقدام نظامی هرچند کوچک با مشارکت، مشاوره و حمایت کنگره نتیجه بهتری خواهد داشت. اوباما همچنین اظهار کرد که اقدام کنگره در حمایت از این عملیات نشان دهنده تعهد آمریکا در برقراری صلح در این کشور آفریقایی است. وی افزود:‌ چنین راه حلی همچنین در چارچوب قانون اساسی ما حائز اهمیت است و در حوزه‌های مختلف سیاسی و مسائل امنیت ملی این کشور نقش مهمی ایفا می‌کند. 5151

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • lمحسن IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۳۱
    0 0
    الحمدا... سردمداران امریکا هر روز دچار نخوت میشوند و روزی فرا خواهد رسید که خداوند انهارا بهمین خاطر مجازات خواهد کرد