برگزاری آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران در ۱۲ تیرماه

ایرنا نوشت: معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه بنا بر دستور ویژه رییس‌جمهوری امسال ۱۶ هزار نفر از فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰درصد باید به استخدام قطعی دولت درآیند، گفت: آزمون استخدامی این افراد ۱۲ تیرماه امسال برگزار می‌شود.

سعید اوحدی روز سه‌شنبه پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای شهرکرد در گلزار شهدای مرکز چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس احکام برنامه ششم همه فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان بالای ۷۰درصد باید به استخدام دولت درآیند که استخدام ۱۶ هزار نفر از این افراد براساس بند" ج" ماده ۸۷ برنامه ششم اجرایی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اکنون تعدادی از فرزندان شهدا و جانبازان مشغول تحصیل هستند و هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند، گفت: این آزمون، مرحله نخست و یک آزمون اختصاصی است و بعد از این آزمون، مقدمات برای برگزاری آزمون بعدی فراهم می‌شود که فارغ‌التحصیلان آینده براساس احکام برنامه ششم استخدام شوند.

به گفته وی، روز سه‌شنبه نیز تفاهم‌نامه ایجاد اشتغال برای یک‌هزار و ۲۰۰ نفر از فرزندان ایثارگران چهارمحال و بختیاری به امضا خواهد رسید.

اوحدی اظهار داشت: پارسال ۱۱ تفاهم‌نامه با وزارتخانه‌های مختلف برای رفع مشکلات جامعه ایثارگران و همچنین اجرای قانون جامع ایثارگری منعقد شد و با حضور در استان‌های مختلف از سال‌گذشته تاکنون، پیگیری و رفع مشکلات این جامعه با همکاری نماینده ولی فقیه در هر استان و استانداران و دستگاه‌های اجرایی در حال انجام است.

وی بر پیگیری موضوعات دیگر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران تاکید کرد و گفت: در سال‌جاری برای اجرایی شدن شعار تولید، مانع‌زدایی و پشتیبانی درصدد هستیم که موانع موجود در اجرای این قانون با همکاری دستگاههای اجرایی برداشته شود و قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران محقق شود.

اوحدی با اشاره به اینکه استقلال و عزت امروز کشور مدیون خون شهدا و تلاش و همت ایثارگران است، افزود: تبلور این استقلال و عزت را در انتخابات ۱۴۰۰ با حضور در پای صندوق‌های رای به عنوان یک حماسه شاهد خواهیم بود.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص مسکن ایثارگران نیز گفت: براساس مصوبه هفته گذشته دولت، تسهیلات مسکن ایثارگران به طور متوسط در مناطق مختلف روستایی، شهری و مراکز استان‌ها ۲۰۰ درصد نسبت به سال‌گذشته افزایش یافت.

وی اظهار داشت: تسهیلات مسکن روستایی ایثارگران در روستاها سال گذشته ۶۰۰ میلیون ریال بود که این میزان امسال به ۲ میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

به گفته وی، پارسال در استان‌های مختلف ۷۱ هزار قطعه زمین در تملک بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت که براساس مصوبه مجلس، امسال نهضت ساخت مسکن ایثارگران در استان‌ها مختلف  اتفاق می‌افتد و در این مصوبه تامین مسکن فقط تملک زمین نیست.

اوحدی گفت: افرادی که سال‌های گذشته از تسهیلات ۲۵۰ میلیون ریالی مسکن ایثارگران استفاده کردند در صورتی که تا پایان سال‌گذشته تسهیلات خود را تسویه کرده باشند می‌توانند برای مناسب سازی مسکن از تسهیلات استفاده کنند.

اوحدی اظهار داشت: با هماهنگی مجلس و پشتیبانی دولت، امسال پنج هزار فقره تسهیلات برای افرادی که شرایط نامساعد مسکن دارند، نیز لحاظ شده است.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =