جابجایی سنگین روزانه جمعیت بین تهران و کرج با قطار شهری

ایسنا نوشت: رئیس سازمان قطار شهری کرج با تاکید بر اینکه طبق مطالعات حمل و نقل انجام شده روزانه ۱۰۰ هزار نفر مسافر میان کرج و تهران تردد می کنند، گفت: خط متروی کنونی جوابگوی جابجایی این حجم مسافر نیست و در نهایت توان جابجایی ۷۰ هزار مسافر را دارد، به همین دلیل خط سومی هم باید ایجاد شود.

علی اصغر صلواتی روز سه شنبه ۱۸ خرداد در جریان بازدید خبرنگاران از خط دو پروژه قطار شهری کرج اظهار کرد: هر رام قطار مترو در مواقع پیک بیش از دو هزار مسافر را جابجا می کند به همین دلیل نه تنها در کرج بلکه در کل دنیا استانداردهای ویژه‌ای در مورد سرعت قطارها و ایمنی آنها منظور شده است.

 رئیس سازمان قطار شهری کرج با بیان اینکه سعی شده تا از بهترین تجهیزات در ساخت خط دو قطار شهری کرج استفاده شود، بیان کرد: در کنار آن رعایت استانداردهایی که تنها خاص کرج نیست و کلاس جهانی دارد را هم مدنظر قرار داده ایم.

 وی ادامه داد: از شش سال گذشته تاکنون تمامی پروژه‌های قطار شهری با تکیه و اوراق مشارکت ساخته شده است به گونه ای که ۸۰درصد هزینه های پروژه مترو به جز در شهرهای تهران و مشهد از این اوراق تامین شده است.

به گفته صلواتی سهم کرج در سال ۹۶ از کل اوراق مشارکت فروخته شده برای تزریق به پروژه‌های شهرداری‌های کلانشهرها حدود یک درصد بوده است.

وی افزود: در حال حاضر سهم کرج از اوراق مشارکت تخصیصی به شهرداری حدود ۶درصد است، یعنی به تناسب جمعیتی هنوز دو درصد کمتر تخصیص داریم، این در حالی است که شهر مشهد با جمعیت ۱۳درصدی بیش از ۲۲درصد از اوراق مشارکت را جذب کرده و این موجب شده ساخت چهارمین خط مترو در این کلانشهر در مراحل آغازین قرار بگیرد.

۴۷۲۳۱

کد خبر 1523318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =