پاسخ وزارت بهداشت به سخنان نامزدهای ریاست جمهوری: کارها انجام شده، روغن ریخته را نذر امامزاده نکنید

وزارت بهداشت به ادعاهای برخی نامزدها در دومین برنامه مناظره تلویزیونی ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وزارت بهداشت اعلام کرد: طرح تحول سلامت، توجه ویژه دولت به مهمترین موضوع مغفول در سال‌های قبل از آن بود و البته دستاوردهای آن متعلق به همه ملت است و همان زیرساخت های ایجاد شده خود را بسان سنگ بنا در توان مثال زدنی کشور در مقابله با کرونا و ارتقای صنعت واکسن در سخت ترین روزها و ماه‌های تحریم نشان داد.

 پویش ره سلامت با شعار تداوم توسعه همگام با مهار کرونا در حالی رکورد بی‌نظیر توسعه زیرساختی در نظام سلامت را در ۱۴ ماه گذشته رقم زد که کشور دشوارترین روزهای بودجه‌ای را تجربه می‌کرد.
 
۱۴ ماه مجاهدت، تلاش‌ و ایثار در مسیر مقابله با کرونا، نوسازی و بازسازی بیمارستان‌ها، راه اندازی ۱۴۰ دستگاه سیتی اسکن پیشرفته، رشد ۵۰ درصدی تخت بستری ویژه(ICU)، رشد ۱۰۰ درصدی ظرفیت تولید اکسیژن در بیمارستان‌ها و بهره برداری از ۱۴۰۰ پروژه سلامت و بیش از ۱۴۰۰۰ تخت بستری به عنوان یک رکورد برای همیشه نظام سلامت ایران در همین بازه زمانی کوتاه را دیدگان منصف خواهند دید و به قضاوت خواهند نشست.
 
 پیرامون ادعاهایی در مورد واردات واکسن و مشارکت بخش خصوصی هم در حالی که بیش از ۳۸ مجوز برای شرکت‌های بخش خصوصی صادر شده است و البته تاکنون به ثمر ننشسته، واقعیت‌های بازار جهانی واکسن نیز مشخص است؛ چنانکه برای آن ۳ماهی که نامزد محترم وعده دادند، هم ریل گذاری شده است، می‌دانند لذا روغن ریخته را نذر امامزاده می‌کنند.
 
از ۱۸ میلیون دز واکسن در مردادماه گذشته صحبت می‌کنند در حالی که کشور سازنده مورد ادعا خود تا آبان ماه حتی ۱میلیون دز واکسن نداشته است، می‌گویند در حالی که نزدیکترین افراد و افکار به ایشان تا دیروز خرید واکسن را همگامی با توطئه جهانی علیه جمعیت مردمان اعلام می‌کردند، می‌دانند اما جور دیگر وانمود می‌کنند.
 
وزارت بهداشت اما حق خود در پاسخگویی به اظهارات اهانت گونه به مدافعان سلامت و پایمال کردن خون تک تک شهدای عزیز سلامت را برای خود محفوظ می‌داند و قطعا از کمیسیون انتخابات و نهادهای نظارتی و رسانه ملی موضوع ارائه وقت لازم برای پاسخگویی به موارد ناصواب و نشر اکاذیب در اظهارات برخی کاندیداها و دفاع از حرمت خون شهدای عزیز مدافع سلامت و پاسخ به این قدرناشناسی از زحمات، مجاهدت و ایثار ۱۴ ماهه مدافعان سلامت در سراسر کشور را در دستور کار خود دارد.

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1523486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =