۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳

مراسم رونمایی از کتاب فوتوژورنالیسم امروز شنبه با حضور محمد جعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرای روزنامه نگاران برگزار شد.

رونمایی از کتاب فتوژورنالیسم

آیین رونمایی از جلد دوم کتاب «فتوژورنالیسم» به همت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها در سرای روزنامه نگاران با حضور اسماعیل عباسی، مترجم کتاب و جمعی از اهالی مطبوعات برگزار شد. 

مترجم و تدوینگر «فوتوژورنالیسم» در این مراسم گفت: عکاسان خبری ما برای عکاسی در خیابان مشکل دارند و نیروی انتظامی هم با آنها مشکل دارد. هنوز مشخص نشده کجا عکاسی آزاد است و کجا نیست و به همین دلیل باید تعریف‌ها مشخص شود تا بخشی از مشکلات از بین برود.

رونمایی از کتاب فتوژورنالیسم

عباسی در حاشیه این مراسم درباره انگلیسی‌ بودن نام کتاب نیز به مهر گفت: معادل فارسی برای فوتوژورنالیسم پیدا نکردم، مگر اینکه می‌نوشتم روزنامه‌نگار عکس که آن هم ترسیدم بنویسم.

در این مراسم معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد با انتقاد از وضعیت عکاسی مطبوعاتی گفت: ما در تولید عکس از وقایعی که رخ می‌دهد، دچار فقر هستیم و درباره اتفاقات بین‌المللی از رسانه‌های خارجی تغذیه می‌کنیم. در سونامی ژاپن و سیل پاکستان چه تعداد از عکاسان ما در صحنه حاضر شده و عکس گرفتند؟ ما باید هر واقعه را از منظر دوربین خودمان به تصویر بکشیم هر رسانه نگاه خاص خودش را دارد و وقایع را از فیلتر خودش عبور می‌دهد و وقتی ما تولیدات اختصاصی خود را نداریم ناگزیر، دیدگاه آنها در عکس را منتقل می‌کنیم.

رونمایی از کتاب فتوژورنالیسم

6060 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =