فیلم کمدی در راه نیست؛ سینماها تعطیل خواهند شد؟

مهر نوشت: در پی اضافه نشدن فیلم‌های تازه به چرخه اکران، سینماداران تهدید به تعطیلی سالن‌های سینما کردند.

جلسه امروز (یکشنبه ۲۳ خرداد)، شورای صنفی نمایش، در حالی بدون مصوبه جدید برای ورود فیلم‌های تازه به چرخه اکران برگزار شد که سینماداران از هفته گذشته تهدید به تعطیلی سالن‌ها، در صورت استمرار وضعیت فعلی کرده بودند.

بحران یک و نیم ساله کرونا، چنان چرخه اکران فیلم‌های سینمایی در کشور را مختل کرده است که برخی از سینماداران یا اقدام به تعطیلی سینماهای خود کرده‌اند و یا به راه‌حل‌های فرعی‌تر مانند پخش مسابقات ورزشی و میزبانی از جشنواره بازی‌های رایانه‌ای در سالن‌ها رسیده‌اند اما به‌نظر می‌رسد این راه‌های فرعی هنوز ضرر سینماداران از تعطیلی تحمیلی را جبران نکرده است؛ موضوعی که منشا اصلی آن را می‌توان در نبود تبلیغات مناسب برای فراخواندن مخاطبان به سالن‌های سینمایی در عین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و البته اضافه نشدن فیلم تازه با قابلیت جذب مخاطب بالا به چرخه اکران دانست.

در زمینه نبود تبلیغات در فضای رسانه‌ای و به‌خصوص کم‌لطفی‌های تلویزیون، اعتراضات گاه به گاه از سوی اهالی سینما مطرح شده اما ماجرای عدم ورود فیلم جدید به چرخه اکران و تن ندادن صاحبان آثار به اکران فیلم‌های خود، نکته‌ای است که مشخصاً سینماداران را معترض کرده است.

سینماداران در انتظار فیلم‌های تازه به منظور رونق سالن‌های خود هستند و در مقابل تهیه‌کنندگان به‌عنوان صاحبان آثار حاضر به پذیرش ریسک ارائه فیلم خود در شرایط بدون تضمین فعلی نیستند و ترجیح می‌دهند به امید فروش بالاتر فیلم‌های خود را برای عرضه در دوران عبور از بحران کرونا، در آرشیو دفاتر پخش، نگه دارند.

این شرایط تا جایی حالت بحرانی پیدا کرده است که چندی پیش سینماداران جلسه‌ای در سازمان سینمایی ترتیب دادند و اعلام کردند در صورت عدم اکران فیلم جدید، سالن‌ها را تعطیل خواهند کرد. پیرو همین موضوع، محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران با حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی جلسه‌ای ترتیب داد که بر مبنای آن قرار شد دو فیلم کمدی با تضمین ۲.۵ میلیارد تومانی از سوی سازمان سینمایی برای هر یک از فیلم‌ها روانه پرده شوند.

مذاکره برای راضی کردن صاحبان این دو فیلم کمدی تا همین امروز ادامه داشته و با برگزاری جلسه امروز شورای صنفی نمایش بدون مصوبه مشخص، به نظر می‌رسد هنوز هم این مذاکرات به نتیجه منتهی نشده است و صاحبان این دو فیلم تن به ریسک اکران آثار خود نداده‌اند.

جلسه بعدی شورای صنفی نمایش روز سه شنبه ۲۵ خرداد برگزار خواهد شد و باید دید تا آن زمان مذاکره با صاحبان این دو فیلم چه نتیجه‌ای را رقم خواهد زد. آیا شاهد رونق نسبی سالن‌های سینمایی با ورود دو فیلم کمدی، خواهیم بود یا این بار و در یک تصمیم صنفی، سالن‌های سینمایی بدون دخالت ستاد ملی کرونا، به محاق تعطیلی کامل خواهند رفت؟

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1524930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =