در سفر یک روزه به تهران دیدن این مکان ها را از دست ندهید

تهران از آن دست شهرهایی است که برای دیدن جاذبه‌هایش یک روز زمان بسیار کمی است. تهران شهری شلوغ و پرجنب و جوش ولی زنده و پرهیاهوست. هیاهویی که تمام گردشگران را به وجد می‌آورد. جاذبه‌های طبیعی، بناهای تاریخی، کاخ موزه‎ها، پارک‎‌ها و پارک‎های جنگلی، کافه‌ها و رستوران‌ها، روستاهای ییلاقی و مسیرهای کوهنوردی و مراکز خرید.

برای دیدن همه‌ی این جاهای دیدنی روزها و شب‌ها زمان احتیاج است. اما ما قصد داریم در این مقاله پیشنهادی برای تهران‌گردی در یک روز به شما بدهیم تا بتوانید علاوه بر این که از زمانتان بهترین بهره می‌برید، از جاهای متنوعی نیز دیدن نمایید. پس با ما همراه باشید.

پیاده‌روی در کوه‌های دربند به صرف صبحانه

دربند از محبوب ترین جاهای دیدنی تهران است که در شمال پایتخت، در منطقه شمیرانات و شمال باغ سعد آباد واقع شده است. دربند یکی از محبوب‌ترین مسیرهای کوهنوردی و صخره‌نوردی برای کسانی است که قصد صعود به کوه توچال و دیگر قلل رشته کوه البرز دارند. دربند با ترکیبی از طبیعت کوهپایه‌ای، رودخانه پر پیچ و خم و رستوران‌های سنتی رنگارنگ بهترین پیشنهاد برای صرف یک صبحانه سنتی در گشت و گذار یک روزه در تهران است. هم‌چنین می‌توانید از تفریحات هیجان‌انگیز این منطقه مثل تله‌سیژ دربند، سورتمه تهران استفاده کنید.

گشت و گذار در مجموع کاخ‌های سعد آباد

در سفر یک روزه به تهران دیدن این مکان ها را از دست ندهید

پیشنهاد می‌کنیم بعد از صرف صبحانه در دربند زمانتان را به گشت و گذار در مجموعه کاخ‌های سعد آباد اختصاص دهید.

این کاخ که در دامنه کوه البرز قرار دارد و یکی از سرسبزترین و خوش آب و هوا ترین مناطق تهران است از سمت شمال به دربند ، از سمت غرب به ولنجک تهران و از سمت جنوب به تجریش مشرف است. رودخانه جعفر آباد نیز که از میان کاخ سعدآباد عبور می کند جریان آب زیبایی را در کاخ به نمایش در می‌آورد. شاید بتوان گفت کاخ سعدآباد مشابه یک پارک هم هست چرا که فضایی مناسب برای قدم زدن در تهران است. در ابتدا بخشی از کاخ سعد آباد ییلاق پادشاهان قاجار بوده. کاخ احمد شاهی نیز از بناهای دوره قاجاریه سعدآباد است. از سال 1300 به بعد رضا شاه اقدام به ساخت کاخ‌های دیگر در سعد آباد نمود که هم‌اکنون  به عنوان موزه در معرض دید عموم قرار دارند و یا در اختیار نهاد ریاست جمهوری هستند.

کاخ موزه ملت، کاخ موزه سبز، موزه پوشاک سلطنتی ، موزه خط و کتابت میرعماد، موزه استاد حسین بهزاد، موزه سلاح های درباری، موزه آشپرخانه سلطنتی، موزه برادران امیدوار، موزه هنر ملل، موزه هنرهای زیبا، موزه استاد فرشچیان، موزه آب، موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد تاریخی سعدآباد، موزه ظروف سلطنتی ، موزه اتومبیل های سلطنتی، موزه نظامی و کتابخانه کاخ سعدآباد در حال حاضر قابل بازدید هستند.

صرف ناهار در بازارچه سرپوشیده تجریش

در سفر یک روزه به تهران دیدن این مکان ها را از دست ندهید

بازارچه تجریش از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین بازارهای تهران است که هر گردشگری بازید از این بازارچه را در برنامه تهران گردی خود قرار می‌دهد. این بازار که در منطقه شمیرانات قرار  دارد دو محله قدیمی سرپل  و تجریش را به متصل می‌کند. انواع کالا از خوراکی‌ها تا ظروف مسی را می‌توانید در این بازارچه پیدا کنید به نوعی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این بازارچه پیدا می‌شود.

چندین رستران سنتی، کبابی، کافی‌شاپ و فست فود در نزدیکی بازار تجریش وجود دارد. اما اگر برای ناهار دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید ما والک لقمه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران با لقمه‌های کوبیده و جوجه خوابانده شده در آب گوجه و کره میزبان گردشگران است. این رستوران در بازارچه تجریش روبروی مسجد صاحب‌الزمان قرار دارد.

پاساژگردی عصرگاهی در مرکز خرید ارگ تجریش

در سفر یک روزه به تهران دیدن این مکان ها را از دست ندهید

مرکز خرید ارگ تجریش یکی از معروف‌ترین پاساژهای تهران و لوکس‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید تهران است. ارگ مرکز خرید مجللی است در خیابان سعد آباد تهران. در این مرکز خرید انواع پوشاک زنانه، بچه‌گانه، سیسمونی کیف وکفش، جواهرات و عطر و ادکلن از برندهای مطرح داخلی و خارجی به فروش می‌رسد. هم‌چنین پردیس سینمایی ارگ، شهربازی فان تایم از راه‌های خوش‌گذرانی در این مرکز خرید است.  بعد از گشت در پاساژ ارگ فودکورت این مجموعه را برای صرف شام به شما پیشنهاد می‌کنیم. تنوع غذایی فودکورت ارگ که از بهترین فودکورت‌های تهران است، دست شما را برای انتخاب از می‌گذارد.

اجاره روزانه آپارتمان مبله پیشنهادی برای اقامت کوتاه مدت در تهران

کسانی که سفر کوتاه مدتی به تهران دارند انتخاب‌های متنوعی برای اقامت در پیش رو دارند. از رزرو و اقامت در مسافرخانه‌ها  تا اقامت در هتل‌های لوکس پنج ستاره. اما ما پیشنهاد بهتری برایتان داریم. اجاره روزانه سوئیت در تهران اقامت به صرفه‌ایست که از طریق سایت هومسا می‌توانید به آن دست یابید. هومسا سامانه آنلاین رزرو ویلا، سوئیت و ویلا در سراسر ایران است که می‌تواند اقامت امن شما را در اقامتگاه‌های سراسر ایران تضمین کند. سایت اجاره روزانه ویلا هومسا پلتفرمی است که با بیش 5000 اقامتگاه فعال در سراسر این به عنوان واسطی میان گردشگران و میزبانان اقامتگاه‌های محلی فعالیت می‌کند. امکان رزرو اقامتگاه از بین ده‌ها و صدها اقامتگاه محلی از طریق هومسا فراهم می‌شود. صرفه‌جویی در وقت و هزینه، اقامت امن، اقامتگاه تمیز از مزیت های اجاره سوئیت از هومساست. هم‌چنین امکان خواندن نظرات مهمانان قبلی و تیم پشتیبانی 24 ساعته از دیگر مزیت‌های کار با هومساست.

کلام آخر   

تهران شهری است با صدها جای دیدنی و یک روز زمان کمی برای دیدن همه این جاذبه‌هاست. روستاگردی در شهرستان‌های شمیرانات و ساوجبلاغ از تفریحاتی است که پیشنهاد می‌کنیم در سفرهای آینده به تهران آن را از دست ندهید. ما سعی کردیم در این برنامه سفر یک روزه به تهران طیف متنوعی از دیدنی‌ها را برایتان گرد آوریم تا تجربه جذابی از سفر به تهران برایتان رقم بخورد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1525114