۸ نفر
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
جهانبخش، وگهورست و دو سرنوشت متفاوت!

علیرضا جهانبخش در زمان حضورش در لیگ هلند هم‌تیمی وگهورست، ستاره این روزهای تیم ملی این کشور بود و این دو نفر در کنار هم روزهای درخشانی را سپری کردند.

سپهر ستاری: تیم ملی هلند شب گذشته در اولین بازی خود در یورو 2020 موفق به شکست 3 بر 2 تیم ملی اوکراین شد تا جام را با یک برد ارزشمند آغاز کند. گل دوم هلند در این مسابقه را ووت وگهورست، مهاجم تیم وولفسبورگ آلمان به ثمر رساند. این بازیکن 28 ساله در فصل گذشته بوندسلیگا هم عملکرد درخشانی داشت و در 34 بازی به همراه تیم آلمانی موفق به زدن 20 گل و ارسال 8 پاس گل شد.

جهانبخش، وگهورست و دو سرنوشت متفاوت!

وگهورست هلندی برای علاقه‌مندان به فوتبال در ایران نامِ آشنایی به حساب نمی‌آید اما یک ایرانی او را به خوبی می‌شناسد؛ علیرضا جهانبخش، لژیونر ایرانی تیم برایتون در زمان حضور وگهورست در تیم آ.زد آلکمار هلند هم‌تیمی او بود و این دو بازیکن در کنار هم روزهای درخشانی را سپری کردند. جهانبخش و وگهورست در فصل 2017-18 در خط حمله آلکمار به میدان رفتند و رقابتی تنگاتنگ بر سر کسب عنوان آقای گلی لیگ هلند داشتند. رقابتی که در نهایت با برتری ستاره ایرانی به پایان رسید و جهانبخش با زدن 21 گل در مقابل 18 گل وگهورست به آقای گلی رسید. این بازیکن ایرانی در بخش ارسال پاس گل هم عملکرد بهتری داشت و 12 پاس گل داد که دو برابر تعداد پاس گل‌های وگهورست هلندی بود.

جهانبخش، وگهورست و دو سرنوشت متفاوت!

با این حال اوضاع برای این دو بازیکن پس از جدایی به شکلی متفاوت پیش رفت و جهانبخش برخلاف هم‌تیمی سابق خود نتوانست در تیم جدید خود عملکرد خوبی داشته باشد و در سه فصل اخیر روزهای کابوس‌واری را گذرانده است و درخشش او در برایتون به یک ضربه قیچی برگردان مقابل چلسی و یک پاس گل مقابل منچستریونایتد محدود شده است.

در طرف مقابل اما وگهورست در تیم وولفسبورگ 122 بار به میدان رفته و موفق به زدن 64 گل شده است. او این روزها تبدیل به مهاجم اول تیم ملی هلند هم شده و با عملکرد درخشان خود شاید فصل بعد را در تیمی بهتر بگذراند.

258 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1525195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آرمین IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    6 0
    ولی آ زد آلکمار خوب پولی در آورد از کنار این دو تا
  • مخندیان IR ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۴
    3 2
    انگلیس جای خوبی برای جهانبخش نبود فوتبال لیگ برتر انگلیس صرفا فوتبال بدنی و پرس زیاد همراه است که بدرد فوتبالیست هایی آسیایی نمی خوره پیشنهاد من از اولش برای جهانبخش لیگ های آلمان و یا اسپانیا و یا ایتالیا بود
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۵
    3 0
    لیگ برتر انگلیس گزینه‌ای نادرستی بود و ماندن در آن نادرست‌تر