رئیس ستاد انتخابات کشور: همه اقدام‌های لازم برای جشن سیاسی کشور آماده است

ایرنا نوشت: رئیس ستاد انتخابات کشور با تاکید براینکه همه اقدام‌های لازم برای جشن سیاسی کشور آماده است، گفت: تمام استانداران، فرمانداران و بخشداران آمادگی خود را اعلام کردند و ما آماده هستیم که از ۷ صبح فردا کار را آغاز کنیم و مردم هم با انگیزه در انتخابات شرکت کنند.

جمال عرف پنجشنبه شب در یک گفت وگوی زنده تلویزیونی درباره تمهیدات وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات روز جمعه افزود: ما برای همه حوزه‌ها بیش از ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش تعداد تعرفه را پیش‌بینی کردیم. سیستمی داریم که در آن به شکل بر خط به ما اعلام خواهد کرد که در شعب اخذ رأی، وضعیت مصرف تعرفه‌ها چگونه است. وضعیت سفید، وضعیت زرد و وضعیت قرمز به ما شرایط را اعلام خواهد کرد که در صورتی که لازم باشد به سرعت تعرفه‌ها را ارسال کنیم.

او ادامه داد: شب گذشته رهبر معظم انقلاب نسبت به عدم کمبود تعرفه‌ها تاکید کردند. این مساله باعث شد که بخشنامه‌هایی را به همه استانداران و فرمانداران ارسال کنیم تا دوباره مسیر را چک کنند و در مدیریت توزیع و مصرف تعرفه‌ها دقت بیشتری داشته باشند تا مشکلی پیش نیاید و مطمئن هستم که فردا مشکلی از جهت تعرفه نخواهیم داشت.

عرف در ادامه و در پاسخ به پرسشی درخصوص تمهیدات لازم برای شعب روستایی نیز گفت: تمام شعب اعم از شهری و روستایی از نظر ما یکسان هستند. در شعب روستایی انتخابات شوراها را رأی‌گیری می‌کنیم بنابراین هر واحد روستایی که حد نصاب لازم را دارد از نظر ما یک شعبه تلقی می‌شود برای این منظور، ۷۵ هزار شعبه و در حوزه شهری نیز چیزی حدود ۶۷ هزار شعبه پیش‌بینی شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ساعات رای‌گیری از ۷ صبح آغاز خواهد شد، افزود: به لحاظ قانونی ۱۰ ساعت رای گیری را انجام خواهیم داد و در صورت ضرورت وزیر کشور زمان رأی‌گیری را تمدید می‌کند و ما تا ساعت ۱۲ شب ادامه خواهیم داد همچنین در صورتی که ضرورت داشته باشد، ستاد ملی مقابله با کرونا این مجوز را به ما داده است که در شعب شلوغ، رأی گیری را تا ساعت ۲ بامداد ادامه دهیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درخصوص صندوق‌های سیار در نقاط روستایی کشور نیز گفت: بخش عمده شعب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثابت است. بخش‌هایی که به شکل صعب العبور است، قاعدتاً به شکل سیار صورت می‌گیرد همچنین در برخی نقاط صعب العبور کشور نیز از چرخ بال استفاده خواهیم کرد.

عرف افزود: امیدوارم که همه ایرانیان بتوانند از حقوق خودشان استفاده کنند به علاوه اینکه در مناطق شهری نیز پیش‌بینی شده در شعب شلوغ برای اینکه مردم معطل نشوند از شعب بیشتر استفاده خواهیم کرد تا مردم با کمترین معطلی بتوانند به راحتی رأی خود را بدهند.

او ادامه داد: پیشنهاد من این است که مردم قبل از مراجعه به شعب، نامزدهای مدنظر خود را برای انتخابات شوراها تعیین کنند و با خودکار شخصی به شعب بروند. همچنین با ماسک و سایر وسایل بهداشتی به شعب اخذ رأی مراجعه کنند و نیز حتما کارت ملی و شناسنامه همراه خود داشته باشند.

عرف گفت: البته برای دستگاه احراز هویت ما کد ملی ملاک است. این دستگاه دو سوال می‌پرسد، یک اینکه آیا فرد رأی دهنده حی (زنده) است و دوم اینکه آیا رای داده است یا خیر؟

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین درخصوص تمهیدات اندیشیده شده برای اخذ رأی از بیماران کرونایی و سالمندان نیز افزود: هماهنگی‌هایی با هلال احمر و وزارت بهداشت صورت گرفته است. رأی افرادی که در قرنطینه هستند، توسط شعب سیار اخذ می‌شود همچنین سالمندان و کسانی که مشکل دارند، می‌توانند تماس بگیرند تا صندوق‌های سیار برای آنها ارسال شود.

وی در پایان تاکید کرد: تلاش می‌کنیم همه کسانی که در واقع حائز شرایط هستند این امکان را داشته باشند از حقوق خودشان استفاده کنند و رای بدهند.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1526366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =