اعلام جزییات تجارت خارجی ایران / چقدر کالا وارد ایران شد؟

صادرات، ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۴ میلیارد و ۹۹۸ میلیون دلار و واردات نیز با رقم ۳۸ میلیارد و ۸۹۳ میلیون دلار ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از بانک مرکزی، بانک مرکزی آمار ماهانه صادرات و واردات سال ۹۹ را منتشر کرد که براین اساس بیشترین میزان صادرات در مهر ماه سال گذشته با رقم ۴میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار انجام شد. بیشترین میزان واردات نیز در ماه اسفند با ۴ میلیارد و ۵۷۲ میلیون دلار به ثبت رسید. همچنین بررسی آمارها حاکی از این است که به جز مهرماه، تراز تجاری در ۱۱ ماه دیگر سال منفی بوده است.
براساس این گزارش، صادرات در مجموع ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۴ میلیارد و ۹۹۸ میلیون دلار و واردات نیز با رقم ۳۸ میلیارد و ۸۹۳ میلیون دلار ثبت شد. سال گذشته در فروردین ماه، ۱۹۳۱ میلیون دلار واردات داشتیم که در مقابل ۱۶۵۲ میلیون دلار هم صادر کردیم. میزان صادرات و واردات دومین ماه سال ۱۳۹۹ نیز به ترتیب ۲ میلیارد و ۶۴۸ میلیون دلار و ۳ میلیارد و ۱۱۰ میلیون دلار به ثبت رسید.
واردات خردادماه نیز ۲ میلیارد و ۵۷۹ میلیون دلار و صادرات در این ماه نیز ۲ میلیارد و ۶۴ میلیون دلار بود. ایران در تیر ماه سال گذشته ۳ میلیارد و ۳۰۲ میلیون دلار واردات از دیگر کشورهای دنیا داشت و ۲ میلیارد و ۳۴۹ میلیون دلار نیز کالا به دنیا فروخت.

کارنامه تجارت خارجی ایران در سال ۹۹


آمار واردات در مرداد ماه نیز در حالی به ۲ میلیارد و ۷۸۵ میلیون دلار رسید که میزان صادرات ۲ میلیارد و ۱۶۲ میلیون ثبت شد. آخرین ماه تابستان سال ۹۹ نیز با واردات ۳ میلیارد و ۷۶ میلیون دلاری و صادرات ۲ میلیارد و ۶۹۱ میلیون دلاری بشته شد. همچنین ۳ میلیارد و ۲۵۷ میلیون دلار و ۴ میلیارد و ۶۷۲ میلیون دلار نیز به ترتیب واردات و صادرات مهرماه سال گذشته بود که رکورد صادرات در این سال را زد.
در آبان ماه واردات اندکی کاهش داشت و به رقم ۳ میلیارد و ۹۲ میلیون دلار رسید. صادرات نیز در این ماه با کاهش همراه بود و ۳ میلیارد و ۲۱۰ میلیون دلار ثبت شد. آذر ماه سال گذشته واردات و صادرات به ترتیب ۳ میلیارد و ۷۲۶ میلیون دلار و ۳ میلیارد و ۶۶۴ میلیون دلار بود.
نخستین ماه از فصل زمستان نیز با واردات ۳ میلیارد و ۷۸۱ میلیون دلاری و صادرات ۲ میلیارد و ۹۵۱ میلیون دلاری آغاز شد. واردات در بهمن ماه نیز با رقم ۳ میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار و صادرات ۳ میلیارد و ۱۳۵ میلیون دلار به ثبت رسید. در نهایت کارنامه تجارت خارجی سال ۹۹ در اسفند ماه با واردات ۴ میلیارد و ۵۷۲ میلیون دلاری و صادرات ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری بسته شد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1526523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =