سرت بالاست پسر طلایی قم

مرد طلایی کاراته ایران و یک ناکامی. او شایسته بود، توانایی اش را داشت و تمام هم و غمش رسیدن به یک چیز بود؛ المپیک.

زاوش محمدی:صحبت از امیر مهدیزاده است. کاراته کای ایرانی و اهل شهر قم. پرافتخار در این رشته ورزشی. عناوین را ببینید: دو مدال طلا و یک برنز مسابقات جهانی، یک طلا و یک نقره بازی های آسیایی، دو طلا و یک برنز در مسابقات قهرمانی آسیا، دو طلا و یک نقره در مسابقات وان، یک برنز در مسابقات کشورهای اسلامی. این افتخارات یعنی کوله باری از تجربه. یعنی اگر امیر بدشانس نبود حالا سهمیه المپیک را کسب کرده بود ولی نشد.

 چه شد که مهدیزاده سهمیه المپیک نگرفت

آخرین مرحله رقابت های کسب سهمیه المپیک با حضور ۴۹۶ کاراته کا از ۹۸ کشور به میزبانی پاریس برگزار شد. در این مسابقات امیر مهدیزاده نماینده وزن ۶۷- کیلوگرم که در آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک عازم این رقابت ها شده بود پس از استراحت در دور نخست، مقابل حریفی از تونس در وقت قانونی به تساوی صفر بر صفر رسید و در نهایت با امتیاز هانتی به برتری رسید. مهدیزاده در دومین مبارزه مقابل رحمان المصطفی از اردن با نتیجه ۸ بر یک شکست خورد و با توجه به شکست این کاراته کای اردنی در مراحل بعدی مقابل نماینده ترکیه، امیرمهدیزاده از دور رقابت ها کنار رفت و از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند. شاید این اتفاق برای خیلی ها ساده باشد اما کسب سهمیه و حضور در مهم ترین رویداد ورزشی جهان در لحظه اتفاق می افتد.

 خاطره خوبی که تکرار نشد

سال ۲۰۱۲ پاریس در همین سالن«برسی» میزبان مسابقات قهرمانی جهان بود و آنجا امیر مهدیزاده موفق شد با ارائه مبارزاتی زیبا و شکست دادن همه رقبای خود اولین طلای جهانی اش را کسب کند. او چند ماه قبل وقتی شنید مسابقات انتخابی المپیک هم در این سالن برگزار می شود، خیلی خوشحال شد. امیر می خواست همه آن خاطرات خوب را تکرار کند و این بار با درخشش در این رقابت ها سهمیه المپیک را بگیرد اما یک اتفاق، یک بدشانسی یا هر چیزی که اسمش را می گذارند اجازه نداد تا پسر محجوب کاراته ایران به المپیک برسد.

 سکوت سنگین امیر؛ اشکالی ندارد پسر

امیر یکی دو روزی است که جواب رفقای خبرنگارش را هم نمی دهد. طبیعی است. او ابتدا باید با خودش کنار بیاید، خودش را جمع و جور کند و سپس حرفی برای گفتن داشته باشد. انتظاری هم از امیر در این شرایط سخت نیست. هیچ کسی نمی تواند خودش را جای او بگذارد. امیر یکی از امیدهای کاراته ایران برای کسب مدال در المپیک بود. او رویاهای زیادی را برای خودش بافته بود که حالا همه آنها را از دست رفته می بیند. اشکالی ندارد پسر. تو برای مردم ایران، برای مردم قم و برای همه کسانی که کاراته را دنبال می کنند قهرمان هستی.

 مهدیزاده خداحافظی می کند؟

آدم ها گاهی تصمیماتی می گیرند که ممکن است پس از مدتی آن را عوض کنند. دقیقا دو سال قبل بود که امیر مهدیزاده در صفحه اینستاگرامش از این نوشت که پس از رقابت های المپیک از دنیای کاراته خداحافظی می کند. او آن زمان نوشته بود که پس از المپیک دیگر به فعالیتش به عنوان یک کاراته کا ادامه نخواهد داد و حضور در المپیک توکیو به معنای پایان دوران حرفه ای او در کاراته است. ستاره مدال آور کاراته قم و ایران البته تاکید کرده که می خواهد به بهترین شکل، دوران ورزشی خود را به پایان ببرد و این پایان زیبا چیزی جز نمایشی درخشان در توکیو تلقی نمی شود. مهدیزاده پس از سال ها درخشش و افتخار آفرینی در آخرین ماه های حضور روی تاتامی قرار دارد و باید دید تصمیمی که دو سال قبل گرفته بود هنوز پابرجاست یا این که او هدف دیگری را دنبال خواهد کرد؟

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1526731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰
    0 0
    تاسف داره این حرف قم لایق تر از مهدی زاده خیلی داره طبیعی هست وقتی او حتی حاضر نیست تو قم مسابقه بده از چی میترسه ،ولی سوال اینه چرا فدراسیون دست از اشتباهات عمدی خودش بر نمیداره کاراته قم رو خراب کرده تا جاییکه یکسال تمام هیچ کوششی برای رفع مشکلاتش نکرده .