۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
آشنایی با کولر گازی پرتابل گری

کولر گازی یکی از محبوب ترین سیستم های تهویه مطبوع است. کارآیی مناسب و عملکرد بهینه این کولر موجب شده که افراد بسیاری برای تامین سرمایش محیط زندگی خود از آن استفاده کنند. کولر گازی پرتابل نیز یکی از مدل های پرکاربرد در میان انواع کولرهای گازی است که از قابلیت تحرک و جابجایی برخوردار است. این کولر برای افرادی که امکان استفاده از دیگر کولرهای گازی را ندارند گزینه مناسبی است.

کولر گازی یکی از محبوب ترین سیستم های تهویه مطبوع است. کارآیی مناسب و عملکرد بهینه این کولر موجب شده که افراد بسیاری برای تامین سرمایش محیط زندگی خود از آن استفاده کنند. کولر گازی پرتابل نیز یکی از مدل های پرکاربرد در میان انواع کولرهای گازی است که از قابلیت تحرک و جابجایی برخوردار است. این کولر برای افرادی که امکان استفاده از دیگر کولرهای گازی را ندارند گزینه مناسبی است. اگر از جمله افرادی هستید که قصد خرید پرتابل کولر یا کولر گازی قابل حمل را دارند حتما به خوبی می دانید که شرکت‌ های متعددی این محصول را عرضه می‌ کنند. کمپانی گری نیز از جمله بزرگترین شرکت‌ هایی است که انواع کولر گازی پرتابل را در اختیار خریداران قرار می دهد. محصولات این شرکت به فناوری روز مجهز می باشند و از این رو از کیفیت و کارایی بالایی برخوردارند.

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی پرتابل یا قابل حمل همان طور که از نامش پیداست یک کولر گازی متحرک است. این کولر برای ایجاد هوای خنک از سیستمی مشابه با سیستم سایر کولرهای گازی بهره می برد. البته کولر پرتابل با دیگر کولرهای گازی تفاوت‌ هایی دارد. کولر گازی قابل حمل همچون کولرهای پنجره ای از یک قسمت تشکیل شده است. در هر دو این کولرها همه اجزا و قطعات یکجا و در داخل کولر جای گرفته اند. با این حال کولرهای پرتابل برخلاف کولرهای پنجره ای از قابلیت جابجا شدن برخوردار هستند. همچنین کولر گازی پرتابل به دلیل یک تکه بودن با اسپلیت ها که کولرهایی از نوع دو تکه هستند تفاوت دارد.

اغلب کولرهای پرتابل از ظرفیت سرمایشی اندکی برخوردارند و به همین دلیل مناسب فضاهای کوچک هستند. ظرفیت سرمایشی این کولرهای گازی در بازه ۹۰۰۰ تا ۱۸۰۰۰ بی تی یو جای دارد. بنابراین بهتر است در اماکنی با مساحت ۱۲ تا ۴۵ مترمربع از آنها استفاده شود. کولرهای گازی پرتابل بهترین انتخاب برای اماکنی هستند که امکان نصب کولر در آنها وجود ندارد. همچنین مستأجرین و افرادی که به طور موقت در جایی ساکن هستند می‌ توانند از انواع کولر گازی پرتابل استفاده کنند.

آشنایی با کولر گازی پرتابل گری

مزیت ها و معایب کولر گازی پرتابل

 کولر گازی پرتابل به دلیل برخورداری از برخی مزیت ها در زمره محصولات پرکاربرد قرار دارد. مطمئنا قابلیت جابجایی این کولر مهمترین مزیت آن محسوب می‌ شود. این قابلیت کمک می‌ کند تا استفاده از کولر گازی پرتابل تقریباً در هر مکانی ممکن باشد. مزیت دیگر کولر های قابل حمل، سهولت نصب و استفاده از آنهاست. راه اندازی کولرهای پرتابل به سادگی و تنها با نصب لوله تهویه این دستگاه ها و اتصال آنها به برق انجام می‌ شود. کولرهای گازی همچنین به دلیل اینکه فضای زیادی را اشغال نمی کنند مورد توجه می باشند. این کولرها عمدتاً کوچک هستند و به راحتی در هر فضایی جا می‌ شوند. قیمت مناسب و مقرون به صرفه نیز از دیگر مزیت های کولر گازی پرتابل می باشد. این کولر به دلیل ساختار ساده و ابعاد کوچک خود عموما از بیشتر کولرهای گازی دیگر ارزان تر است.

 اما کولر گازی پرتابل نیز همچون دیگر محصولات مشابه معایبی نیز دارد. اغلب کولرهای قابل حمل با سر و صدای زیادی کار می‌ کنند. به دلیل اینکه همه اجزای کولر همچون فن یا موتور در یک جا و در داخل کولر جمع شده‌ اند، این دستگاه در هنگام کار کردن صدای زیادی تولید می کند. البته با عایق کاری کولر و بهره‌ مندی آن از سیستم اینورتر امکان رفع این مشکل وجود دارد. نکته دیگری که در ارتباط با کولرهای پرتابل وجود دارد ظرفیت پایین سرمایشی آنهاست. البته این مورد را نمی‌ توان به عنوان عیب کولر عنوان کرد، زیرا به طور کلی این سیستم ها برای فضاهایی با مساحت اندک طراحی شده‌ اند. گذشته از این نکته با استفاده از برخی تمهیدات می‌ توان قدرت خنک کنندگی کولرهای پرتابل را افزایش داد. استفاده از پنکه سقفی، قرار دادن کولر در جای مناسب و جلوگیری از ورود گرمای خورشید برخی از اقداماتی است که می‌ تواند در این زمینه موثر باشند.

آشنایی با کولر گازی پرتابل گری

معرفی کولر گازی پرتابل گری

شرکت گری یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع در جهان است. محصولات ارائه شده به وسیله این شرکت بسیار متنوع هستند. انواع کولر گازی از جمله تولیداتی است که شرکت گری عرضه می‌ کند. برخورداری از سیستم پیشرفته، بهره مندی از فناوری روز، کارایی بالا و زیبایی ظاهری برخی از ویژگی هایی است که در کولرهای گازی گری دیده می شود. کولر گازی پرتابل گری نیز همچون دیگر تولیدات این شرکت از این ویژگی ها برخوردار است.

 کولرهای گازی پرتابل گری عموماً با قدرت خنک کنندگی ۹۰۰۰، ۱۲۰۰۰، ۱۴۰۰۰ یا ۱۸۰۰۰ بی تی یو بر ساعت تولید می شوند. در ساخت این کولرها از کمپرسور روتاری استفاده شده است، به همین دلیل بهتر است از آنها در مناطقی با آب و هوای معتدل استفاده شود. گاز مبرد مورد استفاده در کولرهای گازی پرتابل گری از نوع R410 می باشد، از این رو این کولر ها از بازدهی بالایی برخوردارند. به دلیل وجود کیت اینورتر در کولرهای گازی پرتابل گری، این کولرها در تهویه هوا عملکرد پرقدرتی از خود نشان می‌ دهند. میزان برق مصرفی کولرهای گازی پرتابل گری نیز به دلیل تجهیز آنها به سیستم اینورتر نسبت به محصولات مشابه کمتر است.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1526930