ظریف با وزرای خارجه کویت و افغانستان دیدار کرد/عکس

وزرای امور خارجه ایران و کویت در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از اداره‌کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه بعد از ظهر امروز با وزیر امور خارجه کویت در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا دیدار کرد. 

در دیدار دکتر ظریف با وزیر خارجه کویت، دو طرف در مورد موضوعات دوجانبه و منطقه ای تبادل نظر کردند.

بررسی آخرین وضعیت یمن، عراق، سوریه، لیبی از دیگر موضوعات مورد مذاکره و تبادل نظر در این ملاقات بود.

همچین در ادامه دیداری امروز وزیرخارجه با همتای افغانستانی خود دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، دکتر ظریف با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت موثر در تحکیم ثبات در افغانستان ، بر ضرورت همکاری همه جریانهای سیاسی داخل افغانستان در بازگرداندن امنیت با ثبات به این کشور تاکید کرد.

دکتر ظریف همچنین آمادگی برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون اقتصادی دوکشور را اعلام کرد.

محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ پیام تشکر دولت افغانستان بابت ارسال کمکهای درمانی و بهداشتی و محموله های اکسیژن ، با توجه به نامساعد بودن وضعیت کرونا، خواستار تدوام مساعدتها گردید.

وزیر امور خارجه افغانستان در ادامه به تشریح آخرین وضعیت امنیتی افغانستان پرداخته و آمادگی خود را جهت هماهنگی با طرف ایرانی بویژه در مورد وضعیت امنیتی مناطق مرزی و برگزاری هرچه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی اعلام کرد.

وزیر امور خارجه که از روز پنج‌شنبه به ترکیه رفته است، ظهر امروز در مجتمع دیپلماسی آنتالیا سخنرانی و با همتای تاجیک خود نیز دیدار کرد. 

ظریف دیروز هم با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «خورخه ارئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا، «رادمان» وزیر خارجه کرواسی و «حنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی روز پنجشنبه با «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق، «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان و «صلاح‌الدین ربانی» وزیر خارجه اسبق افغانستان و از رهبران جمعیت اسلامی این کشور دیدار کرده بود.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =