توسعه بخش کشاورزی از راهکارهای برون رفت اقتصاد تک محصولی است

یکی از راهکارهای برون رفت از اقتصاد تک محصولی نفت در کشور توسعه بخش کشاورزی از قبیل توسعه کشت گیاهان دارویی، آبزی پروری مثل ماهیان خاویاری و... است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتراسفندیار حسنی مقدم در مراسم بزرگداشت «هفته جهاد کشاورزی» و «دهه کرامت»  اقدامات انجام شده دولت در بخش کشاورزی استان لرستان طی چند سال گذشته را تامین داروهای دامی و مجهز کردن شصت هزار هکتار از اراضی آبی به سیستم آبیاری نوین اعلام کرد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توسعه کاشت گیاهان دارویی همچنین توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار از دیگر اقدامات انجام شده است.

دکتر حسنی مقدم با بیان اینکه اجرای عملیات آبخیزداری از دیگر کارهای انجام شده است، عنوان کرد: عملیات آبخیزداری ظرف سه سال گذشته با چهل سال گذشته برابری می‌کند.

 وی توسعه مکانیزاسیون را از دیگر اقدامات انجام شده بیان  و عنوان کرد:  به ازای هر سی هکتار یک دستگاه تراکتور موجود است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت:  توسعه آبزی پروری یکی از راهکارهای برون رفت از اقتصاد تک محصولی است، لرستان نیز در حوزه شیلات و پرورش ماهیان خاویاری از ظرفیت خوبی برخوردار است.

دکتر حسنی مقدم افزود: فعال کردن ستاد سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی از دیگر کارهای انجام شده است، در واقع با این کار به جای  اعتبارات دولتی از سرمایه گذاران بخش خصوصی استفاده می‌شود.

وی از همدلی و همراهی نماینده محترم و معزم  ولی فقیه، مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی، استاندار محترم و مجمع محترم نمایندگان استان در راستای پیشرفت بخش کشاورزی و رفع مشکلات تقدیر و از آن به عنوان یک فرصت یاد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در پایان صحبت‌های خود با اشاره به ۲۸ خرداد ماه روز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت:  انتخابات ضامن امنیت، عزت، اقتدار و استحکام نظام مقدس است، توصیه و تأکید ما حضور همه بهره‌برداران و پرسنل سازمان جهاد کشاورزی در پای صندوق های رای است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =