۱ نفر
۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷
«فرار» برنده جایزه بزرگ جشنواره انسی شد

ایرنا نوشت: جایزه بزرگ شصتمین دوره «جشنواره بین‌المللی انیمیشن آنسی» به مستند انیمیشنی «فرار» درباره ماجراهای یک پناهجوی افغانستانی اهدا شد.

شصتمین دوره از جشنواره بین‌المللی انیمیشن آنسی دیروز (شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰) به پایان رسید و پویانمایی فرار (Flee) ساخته یوناس پوهر راسموسن و محصول مشترک دانمارک، فرانسه، نروژ و سوئد، جایزه کریستال بهترین انیمیشن بلند این جشنواره را از آن خود کرد.

مستند انیمیشنی فرار روایتگر داستان یک مرد با نام مستعار امین است که برای اولین بار ماجراهای خود به عنوان یک کودک پناهجو که از افغانستان فرار کرده را بازگو می‌کند. ریز احمد بازیگر مطرح پاکستانی که در فیلم صدای متال درخشید و نامزد دریافت اسکار بهترین بازیگر مرد شد و نیکُلای کاستر-والدو بازیگر دانمارکی نقش جیمی لنیستر در سریال بازی تاج و تخت از جمله تهیه‌کنندگان اجرایی این انیمیشن هستند.

هالیوود ریپورتر در یک نقد جداگانه انیمیشن فرار را یک شرح واقعه قدرتمند و شاعرانه از کشمکش‌ شخصی و خودشناسی معرفی می‌کند که مفهوم مستند را بسط و تعمیم می‌دهد.

این انیمیشن علاوه بر جایزه بهترین انیمیشن بلند، جایزه بهترین موسیقی اورجینال فیلم جشنواره آنسی را نیز از آن خود کرد.

برگزیدگان جشنواره آنسی ۲۰۲۱ در یک نگاه

در این دوره از جشنواره انیمیشن آنسی، معاد آفتابی من (My Sunny Maad) از میکائلا پاولاتووا محصول چک، فرانسه و اسلوواکی برنده جایزه هیات داوران جشنواره شد و عبور (The Crossing) ساخته فلورانس میاهی محصول آلمان، فرانسه و جمهوری چک نشان هیات داوران را در این بخش کسب کرد.  

انیمیشن از مردم خوشمان نمی‌آید ( Bob Spit – We Do Not Like People) ساخته سزار کابرال از برزیل، جایزه بهترین انیمیشن در بخش استعداد نوظهور (Contrechamp) را دریافت کرد، شاخه‌ای که از سال گذشته برای تقدیر از فیلم‌های ساخته شده توسط استعدادهای نوظهور از سراسر جهان به جشنواره آنسی اضافه شد.

مجمع‌الجزایر (Archipelago) از فلیکس دوفور-لاپریر محصول کانادا نیز نشان هیات داوران را در بخش استعدادهای نوظهور از آن خود کرد.

همچنین وانیل (Vanille) از گیوم لورین جایزه کریستال برای بهترین اثر تلویزیونی را برد و ساموئل پتی و سیلیون مانی از سوئیس با پویانمایی پوست کندن (Peel) موفق به کسب جایزه کریستال بهترین فیلم کوتاه این جشنواره شدند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1527365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =