انواع ورق کامپوزیت، ویژگی ها و مزایای آن

ورق کامپوزیت مصالح نوینی می باشد که با توجه به ویژگی ها و مزایای که دارد مورد توجه طراحان و انبوه سازان واقع شده است. استقبال گسترده از این متریال نما، گواهی بر کیفیت بالا و نداشتن هیچ‌گونه محدودیت در اجرا این نوع نما نیز دارد.

ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت پنل های مسطحی می‌باشند که از سه لایه اصلی تشکیل شده است. دو لایه بیرونی ورق کامپوزیت از جنس آلومینیوم بوده و لایه مرکزی آن از جنس پلی اتیلن و پلی یورتان و یا دیگر مواد ساخته می شود. این لایه ها توسط چسب پلیمری طی فرایندی به هم چسبانده و پرس می شوند. جهت محافظت از ورق کامپوزیت در مقابل خط و خش در زمان انتقال و نصب ورق, بر روی آن فیلم محافظ کشیده می شود که در انتهای کار از روی ورق جدا می گردد.

در ساخت ورق کامپوزیت از یک لایه محافظ با قابلیت انواع رنگ بندی و طرحهای مختلف در سطح ورق استفاده می شود و بسته به نوع کاربرد نمای داخلی یا خارجی رزینهای مختلفی اعمال می شود. ورق آلومینیوم کامپوزیت در انواع طرح ها، رنگ ها و ابعاد متنوع تولید می گردد.

ویژگی ها و مزایای ورق کامپوزیت

مقاومت بالای رنگ

رنگ مورد استفاده در ورق کامپوزیت نوعی رزین با مقاومت بالا می باشد، بنابراین در هنگام خم شدن هیچگونه ترک بر روی رنگ ایجاد نمی شود. علاوه بر این، این نوع رنگ در برابر باران اسیدی، از مقاومت بالایی برخوردار بوده و در مقایسه با سایر رنگ های مرسوم، مقاومت بالاتری در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید دارد و در طی سال ها دچار تغییر رنگ نمی گردد.

وزن سبک

ورق های کامپوزیت آلومینیومی به دلیل سبک بودن می توانند در مناطق زلزله خیز باعث بالا رفتن ایمنی ساختمان گردند. ورق های کامپوزیت به دلیل وزن سبکی که دارند در نمای ساختمان های بلند مرتبه و برج ها مورد استفاده قرار میگیرند. ورق کامپوزیت 90٪ سبک تر از نمای سیمان، 70٪ سبک تر از نمای شیشه و 50٪ سبک تر از ورق های آلومینیوم معمولی هستند.

قابلیت انعطاف‌پذیری

مواردی از قبیل برش ، خمش ، نورد کردن و ایجاد انواع گوشه در ورق، را می توان با ابزارهای ساده بر روی ورق اعمال کرد، در نتیجه هزینه ها کاهش یافته و امکان ایجاد انواع طرح بدون محدودیت فراهم می گردد.

نگهداری آسان

ورق کامپوزیت به شستشو زیادی نیازمند نمی باشد و به راحتی با مواد شوینده معمولی قابل شستشو است. البته در مدل های خاص ورق کامپوزیت نانو، قابلیت خودتمیزکنندگی وجود دارد که هزینه های شستشو و نگهداری ساختمان به شدت کاهش پیدا میکند. همچنین نوع خاص پوشش ورق کامپوزیت باعث می شود الکتریسیته ساکن در ورق به وجود نیاید و در نتیجه گرد و غبار به سطح آن نمیچسبد.

انواع ورق کامپوزیت، ویژگی ها و مزایای آن

مقاومت بالا در برابر ضربه و فشار

ورق کامپوزیت در برابر ضربه و فشار از مقاومت بالایی برخوردار است و لایه پوششی که بر روی آن قرار دارد به راحتی دچار تغییر شکل نشده و یا خم نمی گردد و در مقابل طوفان های شدید مقاوم است.

قابلیت تعویض پنل های معیوب

چنانچه هر یک از پنل ها در نمای کامپوزیت دچار خرابی گردد، فقط همان پنل معیوب تعویض می گردد و خسارت به کل نما وارد نمی شود.

عایق گرما و سرما

ورق کامپوزیت به دلیل وجود هسته مرکزی از جنس مواد مخصوص، بهترین متریال نما جهت عدم ورود گرما و سرما می باشد و همچنین نمای کامپوزیت از ورود آلودگی صوتی به داخل ساختمان جلوگیری می نماید.

مزایای ورق کامپوزیت بصورت خلاصه

  • وزن سبک
  • رنگ مقاوم
  • تنوع بالا در رنگ بندی
  • ابعاد متنوع
  • قابلیت انعطاف پذیری
  • نگهداری آسان
  • قابلیت تعویض پنل های خراب
  • مقاوم در برابر ضربه، فشار و خط خش
  • عایق گرما و سرما
  • قابلیت آکوستیک
  • ضد حریق
  • نصب آسان و سریع

انواع ورق کامپوزیت، ویژگی ها و مزایای آن

انواع ورق کامپوزیت

ورق کامپوزیت ضد حریق

ورق های آلومینیوم کامپوزیت مقاوم در برابر آتش از دو لایه آلومینیوم در لایه ها بیرونی و یه هسته کامپوزیت معدنی (شامل موارد بازدارنده گسترش حریق و مواد ضد حریق در اندازه نانومتر) در وسط ورق تشکیل شده است. این ماده از اکسیژن، مواد غیر طبیعی و مواد مختلف با تراکم مولکولی بالا تشکیل شده و از خلوص بسیار بالایی برخوردار است که در هنگام سوختن مواد سمی متصاعد نمیکند و باعث مسومیت افراد نمی گردد.

ورق کامپوزیت PVDF

ورق کامپوزیت با پوشش PVDF به دلیل داشتن لایه پلیمری و عناصر فلوئور، از رنگ سطح ورق محافظت کرده و می تواند در برابر شرایط مختلف آب و هوایی ، نور خورشید و باران های اسیدی مقاومت کند. مهم ترین مزایای ورق کامپوزیت PVDF ، عمر طولانی آن در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید است که با گذشت سال ها تغییر نمی کند و پوسته نمی شود.

ورق کامپوزیت طرح چوب

ورق کامپوزیت طرح چوب با داشتن ظاهر بسیار طبیعی و همانند چوب طبیعی بوده که دارای بافت و برجستگی های چوب می باشد و همانند چوب پوسیده نشده و بر اثر تابش نور خورشید دچار تغییر رنگ نمی گردد که جهت نمای ویلا و ساختمان های مسکونی بسیار مناسب است.

ورق کامپوزیت آینه ای

ورق کامپوزیت طرح آینه ای با پوشش صیقلی و مسطح توسط رنگ PE یا PVDF، پوشیده می گردد که ظاهر شیشه ای و آینه ای به نمای ساختمان می بخشد. این نوع ورق کامپوزیت در دو طرح طلایی و نقره ای تولید می گردد.

ورق کامپوزیت طرح سنگ

ورق کامپوزیت طرح سنگ دارای ظاهر و بافت طبیعی سنگ بوده و همانند سنگ طبیعی دچار ترک خوردگی، شکستگی، شل شدگی و خطرات سقوط سنگ از نمای ساختمان، تغییر رنگ و ... نخواهد شد و طی سال ها، ظاهر اولیه خود را حفظ خواهد نمود.

گروه تخصصی نما آلومینیوم

گروه تخصصی نما آلومینیوم با دارا بودن سال ها تجربه مفید در زمینه تولید و همچنین واردات انواع ورق کامپوزیت با انواع طرح و رنگ و همچنین توانایی تامین انواع برند های ورق کامپوزیت از جمله : آلکوباند، آلومی پیک، آلوتک، سان متال، مکس متال، آلواستون، آلکووست، دلتاباند، پلاس باند، اطلس باند، آلومکس، گلکسی باند، آلوتایل، مکس متال، پریمیوم باند، نانو باند، گات باند، طلوع باند، شاین باند، رینوباند، آلوکس، فوجی، تویو باند، سوپر باند و...  با سرعت بالا و کیفیت مطلوب را دارا می باشد.

تولید و واردات مستقیم انواع چوب ترمو (ترمووود) از کشور فنلاند با کیفیت بالا و همچنین تولید چوب ترمووود ایرانی و فروش رنگ مخصوص چوب ترمو با برند معتبر کیلز (KILZ).

آدرس : تهران ، میدان نبوت هفت ، ابتدای گلبرگ غربی ، خیابان کمیجانی پلاک 8

وب سایت : namaaluminium.com

77971176 021

77972741 021

09122112901

09193800034

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528017