بیانیه سنتکام درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

ایرنا نوشت: فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که بیش از ۵۰ درصد روند خروج آمریکا از افغانستان تکمیل و ۶ مورد از تاسیسات نظامی تحویل وزارت دفاع افغانستان شده است.

فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه ای اعلان داشت که تقریبا معادل ۷۳۶ فروند هواپیمای بوئینگ سی-۱۷ تجهیزات از افغانستان خارج شده و ۱۴ هزار و ۷۹۰ قطعه از تجهیزات را به آژانس تدارکات دفاعی تحویل داده است. 

براساس این بیانیه، ایالات متحده رسما ۶ مورد از تاسیسات نظامی را به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده است و پیش بینی می شود که انتقال پایگاه ها و دارایی های نظامی در آینده صورت گیرد. 
در تاریخ ۱۱ خرداد ماه سنتکام خبر از تکمیل ۳۰ الی ۴۴ درصدی روند خروج آمریکا از افغانستان داده بود. 


طبق توافقنامه صلح آمریکا با طالبان که در سال ۱۳۹۸ در شهر دوحه قطر به امضاء رسید، تمام نیروهای خارجی باید تا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) سال جاری افغانستان را ترک می کردند اما بایدن با نزدیک شدن به این موعد مدعی شد که خروج نظامیان تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) به طول خواهد کشید. 

اگر چه بایدن مدعی است نیروهای آمریکایی تا ۱۱ سپتامبر (بیستم شهریور) افغانستان را ترک می کنند اما برخی رسانه های آمریکایی گزارش می دهند که روند خروج کامل نظامیان ایالات متحده از افغانستان تا ماه ژوییه تکمیل خواهد شد و ۱۱ سپتامبر فقط به یک تاریخ نمادین است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =