همشهری تماشاگر نوشت:

وقتی ناصر حجازی برای مربیگری تیم محمدان به بنگلادش رفت یک مهاجم جوان و بی‌ادعا را هم با خود برد جوانی که آن سال‌ها برای محمدان هم 34 گل زد و آقای گل شد و هم موجبات قهرمانی این تیم را فراهم آورد یکی از گل‌های آن مهاجم جوان از همه گل‌هایی که زد ارزشمندتر بود و آن‌هم گلی بود که در جام باشگاه‌های آسیا به پرسپولیس زد و باعث حذف این تیم شد بیژن طاهری از خاطرات حضورش در بنگلادش در کنار ناصر حجازی و ترسی که بعد از زدن گل به پرسپولیس داشت حرف زد صحبت‌های یکی از لژیونرهای فوتبال ایران را می‌خوانید لژیونری که آن‌زمان وطن‌فروش خطاب می‌شد.

آقای طاهری وقتی ناصر حجازی به بنگلادش رفت از میان آن همه بازیکن چرا شما را با خود برد؟
آن موقع من جوان و حرف گوش کن بودم در ضمن با ناصرخان هم رفیق بودم و همیشه به او احترام می‌گذاشتم.

پس به این خاطر از استقلال به محمدان بنگلادش رفتید؟
بله من تازه از خدمت سربازی برگشته بودم و از دارایی به استقلال آمده بودم سال 66 بود برای یک فصل حضور در استقلال مبلغ 200 هزار تومان پول گرفته بودم بعد از نیم‌فصل دوم بود که ناصرخان گفت بیا و من هم رفتم بنگلادش.

200 هزار تومان آن سال پول خوبی بود چطور به شما این مقدار پول دادند؟
حق با شماست آن‌موقع اصلا به کسی چنین پولی نمی‌دادند البته چون سقف خانه‌ای که در آن زندگی می‌کردم ریخته بود قبول کردند که این پول را به من بدهند تا آن را تعمیر کنم نمی‌دانم شاید دلشان سوخته بود.

از تیم محمدان چقدر پول گرفتید؟
10 هزار دلار برای یک فصل دادند که به پول ما می‌شد 900 هزار تومان.

یعنی تقریبا 5 برابر پولی که از استقلال گرفته بودید؟
بله من هم با همان پول یک خانه 90 متری خریدم که هنوز هم آن‌را دارم ولی چون برای‌مان کوچک بود آن‌جا را رهن دادم و خودم هم اجاره‌نشین شدم خدا پدر ناصرخان را بیامرزد که اگر نبود ما همین یک خانه را هم نداشتیم.

کل پولی که از آن‌جا گرفتی همین‌قدر بود؟
نه وقتی در آن فصل 34 گل زدم و آقای گل رقابت‌ها شدم باشگاه یک ویدئو به من داد که آن‌را هم فروختم.

همان سال قهرمان شدید؟
بله ما به همراه ناصرخان 3 جام آوردیم لیگ جام حذفی و سوپرلیگ.

سال قبلش محمدان قهرمان شده بود؟
نه فکر کنم دوم شده بود.

پس ناصرخان آمد و تیم را قهرمان کرد بنگلادشی‌ها ناصرخان را چطور به آن‌جا بردند؟
بله ناصرخان اول به عنوان بازیکن به آن‌جا رفته بود ولی بعد از این‌که مسئولان محمدان دیدند که تیم مربی ندارد ناصرخان را مربی تیم کردند یادم می‌آید تیم‌ملی بنگلادش یک بازی دوستانه با تیم محمدان انجام داد و در آن بازی ناصر حجازی درون دروازه ایستاد آن بازی صفر - صفر مساوی به پایان رسید و همه مسئولان محمدان از این نتیجه تعجب کرده بودند ناصرخان آن روز همه توپ را گرفت و عالی گلری کرد.

پس بیژن طاهری هم جزو لژیونرهای فوتبال ما به شمار می‌روند؟
بله ولی آن‌زمان به ما لژیونر نمی‌گفتند.

پس چی می‌گفتند.
می‌گفتند وطن‌روش بازیکنانی که برای بازی به خارج از کشور می‌رفتند را وطن فروش خطاب می‌کردند.

خب حتماً به خاطر آن گلی که مقابل پرسپولیس زدید و باعث حذف این تیم شدید چنین خطاب می‌شدید؟
نمی‌دانم شاید هم این جور بود چون بعد از آن بازی جو بدی به راه انداختند.

بعد از آن گلی که زدید و پرسپولیس را حذف کردید مشکلی برای‌تان پیش نیامد.
اتفاقاً بعد از آن بازی همه می‌گفتند ایران نرو اگر بروی کشته می‌شوی آن موقع رادیو آمریکا هم شروع به جوسازی کرده بود و دائم می‌گفت یک ایرانی ایران را حذف کرد اما وقتی وارد فرودگاه ایران شدم هیچ‌کس حتی یک کلمه حرف هم به من نزد البته بعضی از استقلالی‌ها گفتند دست گرم و راضی بودند مثل این‌که همزمان با بازی ما و پرسپولیس استقلال هم در شیرودی بازی داشت و نتیجه‌ان بازی از بلندگو ورزشگاه پخش می‌شده است.

حتماً در بنگلادش زیاد احساس غربت نمی‌کردید چون ناصر حجازی هم آن‌جا بود؟
بله یادم می‌آید شب اولی که رسیدم بنگلاش چون هنوز جایی نداشتم ناصرخان مرا پیش خود برد وقتی ناصرخان خوابید من فقط به او نگاه کردم با خودم می‌گفتم این همان کسی که پوسترهایش را روی در و دیوار اتاقت می چسباندی این همان کسی که یک عمر دوستش داشتی و حالا با او در یک اتفاق هستی بعد که خانواده ناصرخان هم به بنگلادش آمد همسر ایشان واقعا به من لطف داشتند و من محبت‌های آنها را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنم.

در آن چند روزی که بستری بودند به ملاقات ایشان رفتید؟
بله اتفاقاً با دین‌محمدی و اکبرپور به ملاقاتش رفتم. من هیچ‌گاه محبت‌های حجازی را فراموش نمی‌کنم آن موقعی که از بنگلادش آمدیم همه می‌گفتند ناصر حجازی چقدر از بیژن طاهری پول گرفته تا او را به بنگلادش ببرد ولی من همین خانه‌ای که الان دارم را مدیون او هستم. ناصر حجازی روح بزرگی دارد و این وصله‌ها به او نمی‌چسبد.

301 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =