۰ نفر
۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵
برترین کتاب های آموزش سئو Seo

کتاب های زیادی در زمینه آموزش سئو به زبان فارسی ترجمه و یا تالیف شده است. این کتاب ها می تواند کمک بسیار زیادی به علاقه مندان برای یادگیری و درک بهتر تکنیک های سئو و بهینه سازی موتور های جستجو مخصوصا گوگل داشته باشد. ما در ادامه تعدادی از این منابع فارسی را برای شما علاقه مندان معرفی خواهیم کرد.

کتاب SEO Like I'm 5
این کتاب راهنمای مبتدی برای بهینه سازی موتور های جستجو است. این کتاب به دست متیو کاپالا نوشته شده است. برای افرادی که به تازگی پا به عرصه بهینه سازی برای موتور های جستجو گذاشته اند این کتاب فوق العاده است. این کتاب رویکردی متفاوت را در پیش گرفته و بیشتر با هدف درک بهتر سئو گام برداشته است.

از آنجایی که نویسنده این کتاب یکی از معلمان برجسته می باشد، توضیحات این کتاب روان، سلیس و کاملا واضح است و می تواند برای هر دسته از افراد مورد استفاده قرار بگیرد.

کتاب  SEO Step By Step

کتاب سئو مرحله به مرحله (راهنمای کامل جذب ترافیک از گوگل برای مبتدیان) نوشته کمین جونز  است. این کتاب حاصل تجربه 15 ساله نویسنده کتاب در زمینه سئو می باشد و بدون شک یکی از بهترین کتاب های آموزش سئو به حساب می آید. زبان این کتاب انگلیسی است اما زمان گذاشتن برای ترجمه آن و استفاده از اطلاعات این کتاب برای مبتدیان، واقعا ارزش زمان گذاشتن را دارد.

این کتاب از صفر تا صد تمام ویژگی های کلیدی برخورد با موتور های جستجو و الگوریتم های گوگل را برای شما بیان می کند. استفاده درست و اصولی از کلمات کلیدی،  چگالی کلمات کلیدی و نکات دیگر در این باره  و نکات بسیار مهم در ارتباط با تولید محتوای با کیفیت برای گوگل و مخاطبین از مباحث دیگر این کتاب است. ما در این باره در مقاله نوشتن محتوای گوگل پسند  صحبت کرده ایم.

این کتاب درباره روش های ایجاد ترافیک برای فروشگاه و افزایش فروش هم به صورت تخصصی صحبت کرده است. خواندن این کتاب به سئو کاران مبتدی به شدت پیشنهاد می شود.

برترین کتاب های آموزش سئو Seo

کتاب The Link Building Book

این کتاب نوشته پدی موگان متخصص شناخته شده و مشهور در زمینه ساخت لینک است. این کتاب یکی از جامع ترین و کاربردی ترین کتاب ها در حوزه لینک سازی در دانش سئو به حساب می آید.

پدی موگان در این کتاب که یکی از بهترین کتاب های آموزش سئو به حساب می آید، از اصول اولیه لینک سازی تا برنامه ریزی برای ایجاد بک لینک و استراتژی ها و تکنیک های کاربردی در این زمینه پرداخته است. این کتاب با این که در سال 2015 نوشته شده اما برای سال 2020 بروزرسانی شده است و اطلاعات دست اول و جدیدی در آن موجود است.

کتاب سفر به آینده سئو؛ ماجراجویی در اعماق گوگل

این کتاب هم به تالیف آکادمی وبسیما می باشد و تغییرات سئو و الگوریتم های گوگل را در آینده برسی می کند. خواندن این کتاب برای تمام سئو کاران الزامی است. یک سئو کار موفق باید از تغییرات جدید الگوریتم ها با خبر باشد و با آینده نگری در زمینه عملکرد موتور های جستجو، روش های خود را بروز کند. این کتاب برگ سبزی برای آینده سئو می باشد.

بهترین کتاب های آموزش سئو به زبان انگلیسی

منابع انگلیسی همواره بروز ترین و برترین منابع در زمینه سئو هستند. این به معنای ناکارآمدی منابع فارسی نیست اما حتی منابع فارسی هم اطلاعات خود را با این مقالات و کتاب ها بروز رسانی می کنند. در ادامه تعدادی دیگر از بهترین کتاب های آموزش سئو به زبان انگلیسی و فارسی را به شما معرفی خواهیم کرد.

صفر تا صد دیجیتال مارکتینگ میهن لرن

این کتاب که شاهکار گروه میهن لرن می باشد،  آموزش کامل و جامع دیجیتال مارکتینگ را پوشش می دهد. دو بخش بسیار مهم از این کتاب، به آموزش تخصصی سئو مبتدی و پیشرفته می پردازد.

سعید حکیمی نیا و فروغ شریعتمداری در این کتاب از پایه ای ترین مفاهیم سئو تا پیشرفته ترین تکنیک ها و الگوریتم های گوگل را پوشش می دهند.

کتاب SEO for Growth
این کتاب نوشته جان جانتش و فیل سینگلتون است. نویسندگان کتاب سئو برای رشد بر این باورند که بهینه سازی برای موتور های جستجو، به قسمتی وابسته به تبلیغات و روابط عمومی امروزی تبدیل شده است. آن ها بر کارافرینی و حضور در فضای آنلاین تاکید بسزایی دارند. همانطور که اسم کتاب مشخص می کند، نویسندگان سعی بر این داشته اند که رشد به وسیله سئو را به شما آموزش دهند و به وسیله تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت، موجب رشد تجارت الکترونیک ما شوند.

این کتاب شامل دو بخش اصلی است. بخش اول به برسی و تعریف مفاهیم سئو می پردازد و بخش دوم جدید ترین تکنیک های سئو و بهینه سازی را آموزش می دهد.

کتاب Ultimate Guide to Link Building
این کتاب نوشته اریک وارد و گرت فرانسوی است. همانطور که از اسم کتاب مشخص است، این کتاب یک راهنمای کامل و عالی برای ایجاد بک لینک است که به اعتبار سایت نزد موتور جستجو اضافه می کند.

نویسندگان این کتاب در باره مفاهیم لینک های موثر و ساختار آن ها توضیح داده اند و در ادامه روش های فوق العاده جذب بک لینک را بیان کرده اند.

نمونه این روش ها به شرح زیر است:

طراحی کمپین های ایجاد بک لینک

غواصی در اعماق جستجوی لینک ها

ایجاد روابط مستمر و کارآمد

تجزیه و تحلیل بازار برای ایجاد محتوای قابل لینک دهی

کتاب آموزش سئو برای همه

این کتاب هم گردآوری گروه جی ادز می باشد و یکی از کتاب های بسیار کارآمد در زمینه آموزش سئو به حساب می آید. مباحث اصلی این کتاب مربوط به برسی ساختار موتور های جستجو و نحوه عملکرد آن ها است.

کتاب SEO Myths and Half-Truths
این کتاب نوشته نویسنده متخصص بازاریابی سئو، دیوید هود است. این کتاب بر خلاف کتاب هایی که در بالا معرفی شد، تمام سناریو های سود جویانه و قدرت سئو برای دستیابی به صدر مشاغل را بی اعتبار بیان می کند. نویسنده این کتاب قصد در اثبات عمل بی تاثیر و مشکوک سئو در کسب و کار دارد و می خواهد سئو را بدون نتیجه جلوه دهد.

او این کار را با هدفی مشخص انجام می دهد و قصد دارد وجه ای درست از سئو که بر پایه زمان و دوام است به مخاطب نشان دهد. این کتاب دیدگاهی فوق العاده برای سئو کاران به ارمغان می آورد.

کتاب سئو برای همیشه

این کتاب که نوشته مهمندس محمد امین اسماعیلی است یکی از بهترین کتاب های آموزش سئو به حساب می آید. این کتاب حاصل بیش از 3000 مقاله در حوزه بهینه سازی موتور های جستجو و تجربه بیش تر از 100 کسب و کار اینترنتی موفق است. این کتاب به تالیف و انتشار  آکادمی وبسیما قابل استفاده است.

برترین کتاب های آموزش سئو Seo

کلام پایانی

لیست کتاب های معرفی شده خدمات سئو سایت مجموعه ای از بهترین کتاب های آموزش سئو می باشند و می توانند منابع بسیار خوبی برای علاقه مندان به یادگیری این صنعت بسیار کاربردی در دیجیتال مارکتینگ باشد. با مطالعه آن ها می توانید اطلاعات بسیار زیادی را نسبت به سئو، ابزار سئو و تکنیک های آن داشته باشید. همچنین مطالعه این کتاب ها می تواند برای اشخاصی که در زمینه تولید محتوا به زبان انگلیسی فعالیت می کنند بسیار مفید باشد.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528339