متروی بهارستان امسال روی ریل نمی‌رود/افتتاح سال ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: پروژه متروی اصفهان به این شهر جدید تا نیمه سال ۱۴۰۱ افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبر آنلاین از اصفهان، محمدرضا احمدی از انجام عملیات آزمایشی حرکت درزین بر روی بخشی از مسیر متروی اصفهان – بهارستان برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه طی یک سال گذشته پس از انجام دو سفر از سوی رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور به استان اصفهان موفق به دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی به طرح متروی شهر جدید بهارستان شدیم که به دنبال آن ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید به دستور آقای طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی به این پروژه اختصاص یافت.

وی تأکید کرد: طبق گزارش‌های موجود، پروژه خط مترو شهر جدید بهارستان طی ۹ سال ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حالی که در طول یک سال گذشته نیز پیشرفت فیزیکی آن به میزان ۳۵ درصد اعلام شده است که رقم بسیار چشمگیری به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه این پروژه در مرحله زیرسازی دارای ۹۳ درصد، روسازی ۶۰ درصد و ایستگاه بهارستان ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی است گفت: بدون شک حرکت درزین بر روی ریل مستلزم پیش زمینه‌های فراوانی در حوزه فنی و اجرایی است که خوشبختانه پس از اتمام آن در این مدت موفق به انجام این تست شدیم.

به گفته وی در حال حاضر تست مذکور به طور روزانه انجام می‌شود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا شهریورماه مسیر زیادی از این خط با درزین طی خواهد شد.

احمدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این پروژه تا نیمه سال ۱۴۰۱ افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: تست سرد این پروژه تا پایان امسال انجام و مترو سیستم آن بر روی مسیر ریلی قرار خواهد گرفت.

جزئیات متروی اصفهان به شهر جدید بهارستان

گفتنی است شهر جدید بهارستان با وسعتی برابر سه هزار هکتار و افق جمعیتی ۵۰۰ هزار نفر در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شهر اصفهان واقع شده و مطالعات توجیهی طرح قطار برقی آن در سال ۱۳۸۴ به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسیده است.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این پروژه از ایستگاه «صفه» (امتداد خط یک متروی اصفهان) شروع و از کنار بزرگراه وحید دستجردی و خط راه آهن سیلو به سمت شهر جدید بهارستان طی مسیر می‌نماید.

طول این مسیر ۱۵ کیلومتر بوده که ۱۰.۵ کیلومتر آن به صورت گالری و ۴.۵ کیلومتر بر روی سطح زمین احداث شده است. در طول مسیر ۲ ایستگاه در نظر گرفته شده که یکی برای سپاهان شهر و دیگری برای راه آهن تعبیه و انتهای آن نیز در شهر جدید بهارستان به ایستگاه تبادلی با خط متروی بهارستان – مجلسی ختم می‌شود.

همچنین قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان علاوه بر جابه جایی مسافرین شهر جدید، قابلیت جذب مسافرین قطار اصفهان- تهران، مرکز تجاری سیتی سنتر (یکی از بزرگترین مراکز تجاری منطقه) و سپاهان‌شهر با جمعیت کنونی ۷۰ هزار نفر را خواهد داشت که تأثیر به سزایی در کاهش ترافیک بزرگراه وحید دستجردی را دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1528505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =