خانه ملت نوشت:

رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه نظر صریح شورای نگهبان بر غیرقانونی بودن سرپرستی رئیس‌جمهوری در وزارت نفت است، حضور ایران در اجلاس اوپک را ضروری شمرد و گفت: قبل از اجلاس وزیران نفت اوپک باید سرپرست جدید برای وزارت نفت انتخاب شود.

"علاء‌الدین بروجردی" در گفت‌وگو با خانه ملت با استناد به نظر شورای نگهبان درباره غیرقانونی بودن سرپرستی وزارت نفت از سوی رئیس‌جمهوری، گفت: مشکل موجود در وزارت نفت با هماهنگی مسئولان اجرایی دولت تا پیش از آغاز اجلاس اوپک باید حل شود و تصمیم مسئولان نیز بر همین امر است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: حضور ایران در اجلاس اوپک با توجه به اینکه ریاست این سازمان بعد از سال‌ها در اختیار ایران قرار گرفته، یک ضرورت است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حضور رئیس‌جمهوری در اجلاس اوپک به عنوان مهمان ویژه و یا به عنوان رئیس قوه مجریه ایران بدون مانع است، تأکید کرد: برای حضور در اجلاس وزیران نفت اوپک، تا زمانی که وزیر جدید وزارت نفت معرفی نشده و وزارتخانه از این وضعیت خارج نشده است؛ باید سرپرست جدیدی معرفی شود و بعنوان نماینده ایران در این اجلاس شرکت کند.

شورای نگهبان به دنبال طرح سئوالات متعدد از این شورا درباره این که آیا تصدی وزارتخانه‌هایی که وزیر ندارند برای شخص رییس جمهوری امکان پذیر است یا خیر، سئوالی را در قالب تفسیر اصل ۱۳۵ در جلسه خود مطرح و اعلام کرد: "با توجه به اصول متعدد قانون اساسی و ظهور ذیل اصل ۱۳۵ و سابقه تاریخی وضع آن، رییس جمهوری نمی تواند شخصا سرپرستی وزارتخانه هایی که وزیر ندارند را برعهده گیرد."

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 152875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =