تشکیل کمیته برای بررسی علل واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست

ایسنا نوشت: در پی واژگونی اتوبوس خبرنگاران محیط زیست در حوالی نقده که به فوت خبرنگاران ایسنا و ایرنا انجامید، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: به دستور وزیر کشور قرار است کمیته‌ای با حضور دستگاه‌های ذیربط برای بررسی علل رخداد این حادثه تشکیل شود.

مسعود تجریشی ضمن خودداری از اظهارنظر درباره چرایی حمل و نقل خبرنگاران با اتوبوسی فاقد صورت وضعیت، هرگونه اظهار نظر را منوط به نتیچه به دست آمده در کمیته بررسی دانست و گفت: به‌طور قطع نتیجه این کمیته را اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه واژگونی اتوبوس خبرنگاران و فوت دو نفر از آنان یکی از تاسف‌بارترین حوادث هفت سال اخیر برای جامعه محیط زیست ایران بوده است، اظهار کرد:  هر دوی این عزیزان در هفت سال اخیر دلسوزانه همه هم و غم‌شان محیط زیست کشور بود.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه افزود:‌ ما هر ساله خردادماه برنامه‌ریزی می‌کنیم تا سمن‌ها و تشکل‌های مردمی منطقه‌ای و کشوری، متخصصان و در نهایت دستگاه‌های دولتی از پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بازدید کنند. طی این مدت همواره در جهت حفظ شأن این افراد تلاش و  بهترین هتل‌ها،‌ پروازها و ... را فراهم کرده‌ایم و مسایل مالی برایمان مطرح نبوده است.

وی درباره استفاده از اتوبوس کارگران کارخانه سیمان برای جابجایی خبرنگاران در سفر  فشرده مطبوعاتی گفت: منتظر نتایج بررسی‌ها باید ماند ولی به نظر می‌رسد شاید این اتوبوس برای این تور مطبوعاتی مناسب تشخیص داده شده باشد.

تجریشی در پایان اظهار کرد: به دستور عیسی کلانتری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - با یک بیمارستان خصوصی صحبت کردیم تا بقیه پیگیری‌های درمانی خبرنگاران مصدوم به صورت رایگان در تهران انجام شود.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =