۰ نفر
۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
تصمیم آمریکا و فرانسه درباره لبنان

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اعلام آمادگی کشورش برای کمک به لبنان تاکید کرد، "ما به رهبری واقعی در بیروت نیاز داریم."

 به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا گفت که واشنگتن آماده است تا به لبنان در انجام تغییرات مطلوب کمک کند اما در عین حال گفت که " ما به رهبری واقعی در بیروت نیاز داریم."

بلینکن در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود تأکید کرد که "مردم لبنان در حال حاضر در رنج و سختی بوده و خواستار شفافیت و مبارزه با فساد هستند".

وی افزود: واشنگتن، فرانسه و جامعه جهانی در کنار لبنان ایستاده‌اند ، اما ما به اراده سیاسی واقعی سیاستمداران لبنان نیاز داریم.

در همین حال وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد، پاریس و واشنگتن "برای تحت فشار قرار دادن مسئولان بحرانی که لبنان ماهها در آن غرق شده است با هم متحد خواهند شد.

لودریان گفت: "ما با هم فاجعه‌ای را که می‌تواند در صورت تجزیه یا سقوط لبنان رخ دهد، بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم به مسئولان این وضع فشار بیاوریم. ما می دانیم آنها چه کسانی هستند. "

وزیر امور خارجه فرانسه از رهبران سیاسی لبنان و "ناتوانی آنها در مواجهه با کوچکترین چالش یا آغاز کوچکترین اقدامی برای نجات کشور" انتقاد کرد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1529293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =