بیانیه پارلمان عراق در واکنش به جنایت آمریکا علیه الحشد الشعبی/عکس

ایرنا نوشت: بیانیه امروز کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره جنایت آمریکا علیه الحشد الشعبی در مرزهای سوریه تصریح می کند که در صورت تکرار «اقدام خصمانه» آمریکایی ها «دولت عراق باید مصوبه نمایندگان برای اخراج نیروهای بیگانه را به اجرا بگذارد».

در بیانیه کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق «حمله به مجاهدان حشد الشعبی در مرزها» و نیز «تخریب تجهیزات مرزبانی» مورد تاکید قرار گرفته است.

در پایان این بیانیه آمده است که «تکرار تجاوز به شکل اخیر به معنای اصرار نیروی متجاوز به  در پیش گرفتن تجاوز است و دولت عراق مکلف خواهد شد تصمیم پارلمان برای اخراج همه نیروهای بیگانه را اجرایی کند.»

در این بیانیه تاکید شد که حشدالشعبی نیرویی ملی است و در چارچوب قانون تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح عمل می کند و حمله به آن به معنای هدف قرار دادن اراده ملی عراق و حمله به همه نیروهای مسلح در هر جایی است.

بیانیه پارلمان عراق در واکنش به جنایت آمریکا علیه الحشد الشعبی/عکس

جنگنده های آمریکایی شب گذشته سه نقطه استقرار نیروهای الحشد در منطقه القائم واقع در داخل مرزهای عراق را هدف قرار دادند.

 به دنبال این تجاوز چهار نیروی عراقی به شهادت رسیدند که تحت فرماندهی ستاد عملیات مشترک در حال انجام وظیفه جهت پیشگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بسر می بردند.

بر خلاف ادعاهای آمریکا نقاط هدف قرار گرفته در بردارنده هیچ گونه انبار تسلیحاتی و یا موارد مشابه آن نبوده اند.

به دنبال این حمله، الحشد الشعبی با صدور بیانیه ای حق مقابله به مثل را برای خود محفوظ دانست.

سرتیپ یحیی رسول سخنگوی مصطفی الکاظمی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و نخست وزیر این کشور هم در بیانیه ای حمله آمریکا را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    مررررگ بر آمرررریکا
  • رحمن IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    عراق ملت بزرگی است لازم هست مسؤلین عراقی با دادن فرصتهای استعمار خوشحال کن به این ملت توهین نکنند هیچ کشوری نیروی بیگانه را در کشورش تحمل نمیکند اگر ایندفعه ندارد اخراج ارتش آمریکا مصوب نمایندگان ملت عراق است و بلافاصله باید اجرایی شود نکنید مانند مثل سایر کشورهای عربی که هم جمعیت ندارند و تحت سیطره أمریکا هستند و هر چی آمریکا بگوید همان میشود آمریکا را بیرون کنید و با ایران دفاع منطقه ای امضاء کنید اینجا خانه مردم همین منطقه است آمریکا دشمن است و با اهداف دزدی و سیطره به منطقه آمده