یک کارشناس مسائل بین الملل بر این باور است دموکراسی هنوز به شکل تمام عیارش در مصر پیاده نشده است .

الن بورک در یادداشتی برای ویکلی استاندار نوشت: سه ماه است که دیکتاتور حسنی مبارک صحنه قدرت را رها کرده و رفته است. با این همه مصر هنوز از دیکتاتوری نظامی رنج می برد. زمان می برد تا فرهنگ پذیرش دموکراسی و پیاده کردن آن در میان عامه مردم مصر و دولتمردان جا خوش کند.

وی در ادامه افزود : انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری پاییز سال جاری در مصر برگزار خواهد شد اما بر همگان عیان است که اصلاحات در ساختار نیروهای امنیتی ، سیاست خارجی و مهار حس ضد اسرائیلی بوجود آمده در این کشور به زمان بیشتری نیاز دارد.

بورک با بیان اینکه مساله ناامید کننده ماجرا اینجاست که این که مصر چگونه اداره شود یا چه کسی آن را اداره کند از اهمیت فوق العاده ای برخوردار نیست ،تصریح کررد بسیاری از دولتمردان قدیمی هنوز در راس کار هستند. ارتش هنوز شهروندان غیر نظامی را حتی در جریان راهپیمایی های مسالمت آمیز بازداشت کرده و آنها را در دادگاه های نظامی محاکمه می کند.

او معتقد است رسانه های مصری از انتشار هرگونه خبری که مصلحت ارتش در آن نباشد بر حذر داشته شده اند. اما اگر مبنا بر برگزاری انتخابات عادلانه و سالم در پاییز سال جاری باشد ، این محدودیت ها باید لغو شود. بسیاری از مردم در مصر و البته خارج از مرزهای این کشور با دلهره به انتخابات نگاه می کنند. آنها از پیروزی اخوان المسلمین یا دیگر گروه های تندرو در این انتخابات واهمه دارند.26151

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =