وزیرخارجه آمریکا بازهم طلبکار شد:ما نمی دانیم که ایران آماده بازگشت به تعهدات‌هسته ای است یا خیر!

ایسنا نوشت: وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که توپ اکنون در زمین ایران است و خواهیم دید که چه تصمیمی اتخاذ می‌کنند.

 

به نقل از الجزیره، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: در مذاکرات غیر مستقیم با ایران از برخی موانع عبور کردیم اما همچنان اختلافات بنیادین وجود دارد.

وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: توپ اکنون در زمین ایران است و خواهیم دید که چه تصمیمی اتخاذ می کنند و ما نمی دانیم که رهبر ایران آماده بازگشت به تعهدات هسته ای است یا خیر.

این در حالی است که سعید خطیب‌زاده ، سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه در پاسخ به سوالی در مورد مذاکرات وین و برجام و انتظارات کشورهای طرف مذاکره از ایران در این مذاکرات تصریح کرد: اگر امروز برجام زنده است و برجامی است که در خصوص اجرای آن گفت‌وگو انجام می شود به خاطر جمهوری اسلامی ایران و تصمیمی است که ایران بعد از خروج آمریکا از این توافق بین‌المللی و بی عملی اروپا اتخاذ کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگ ایران سهم خود را برای حفظ برجام داده اند و تصمیم سختی که باید می گرفتند را در همان مقطع گرفتند، خاطر نشان کرد: آمریکا باید بداند که در این مذاکرات در موضع مجرم حضور دارد چرا که طرفی است که تمامی تلاش های خود را انجام داد که برجام را از بین ببرد و همه این موضوع را می دانند.

خطیب زاده ادامه داد: ما تنها چیزی که اکنون در مورد آن گفت‌وگو می‌کنیم چگونگی اجرای برجام است و نه در مورد اصل برجام و یا آینده آن بلکه در مورد اجرای آن گفت‌وگو می کنیم. جز منافع مردم و تحقق آن چیز دیگری برای ما مهم نیست و این آمریکاست که باید برجام را به طور کامل اجرا کند و به تعهدات خود بازگردد چرا که ما پیش از این ثابت کرده ایم به آنچه که امضا می کنیم به صورت کامل پایبند هستیم.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    ما هم که در ایران گیر افتادیم نمی دونم حکومت می خواد چی کار کنه شما که جای خود دارد. در دولت بعدی بیشتر خواهید دانست چه کارایی نمی خواد بکنه چون تقریبا قبلا نمایش سیاسیش را با جلیلی داده
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    بلینکن. ما در برجام هستیم و این شمایید که از آن خارج شده اید. سیاست دبه رو اجرا نکن. مردم ایران خیلی هوشمندتر از این حرف ها هستند
  • ... IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    این یارو چرا این همه افتاده به پای ایران که دوباره برگرده پای معامله؟!!!! حتما بودجه کم آوردن و دیدن ایران جای پیشرفت داره می‌خوان یکم دیگه ما رو عقب بندازن.
  • ابوالفضل IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    این آمریکایها همشون تخم جنن. دنبال راهی می‌گردند دوباره نارو بزنن دور بزنن.
  • صادق IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    سیاست یعنی همش به مردم دروغ گفتن. چند ساله مردم گرفتار سیاست بازان امریکایی وایرانی و اروپایی هستند. نمیدانند عاقبت کار چه میشود. از قدیم گفتن سیاست کثیفه لجنه .
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    امام خمینی فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ و امام خامنه ای فرمودند که به آمریکا نمیشه اعتماد کرد اما مسئولین خوابن
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۸
    0 0
    یانکی پررو
  • علی قدسی IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    غلام اسحاق؛ توپ وتوروبازی کنندگان راقبضه کرده بعد می‌گوید‌؛ توپ درمیدان ایران است بااین وضع میدان دورزدن تحریم‌ها برای ماباقی می ماند
  • IR ۰۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    بله وقتی مرتب پافشاری نکنی ،هنو طلبم داره ،اگه برعکس بود کاری که امریکا کرده،یطرفه خارج شده،مثلا ایران این کارو کرده بود اونوقت میخواستن چی بگن ،،هنو خیلی بچه ای وزیر جان ،ایران همیشه پیروز بودهوهست ،برو پایبندیتو ازاون کله زردپست فطرت سوال کن
  • میکائیل US ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    من دسترسی به این وزیر وزاری امریکا ندارم. از عزیزان هر کسی میتونه به این زبون بسته بگه تو چی میدونی که الان بخوای در این مورد چیزی بدونی.
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۹
    0 0
    فریبکاران قاتل خودتان درچه موضعی هستید