پیش‌بینی افزایش ابر،‌ وزش باد شدید و رگبار در برخی استان‌ها

فارس نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: بعدازظهر فردا و روز پنج‌شنبه ۱۰ تیر و روز جمعه ۱۱ تیر در استان اردبیل و سه استان ساحلی خزر، کاهش نسبی دما بین ۳ تا ۷ درجه و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آتی و امروز اظهار داشت: امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، سمنان، قزوین و البرز و همچنین جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط فارس و هرمزگان افزایش ابر،‌ وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق داریم. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ امروز و فردا در ساعات بعدازظهر در امتداد رشته کوه زاگرس رشد ابر پیش‌بینی می‌شود که گاهی با رعد و برق همراه است. 

وی گفت: از امروز تا پنج‌شنبه ‌۱۰ تیر، بر اثر رشد ابرهای همرفتی در مناطقی که ذکر شده امکان وقوع‌ رگبارباران، رعدوبرق، وزش بادشدید موقت‌،‌ گردوخاگ، ‌تگرگ در مناطق مستعد و در برخی نقاط اصابت صاعقه وجود دارد در این راستا احتمال جاری شدن روان آب به‌صورت نقطه‌ای و محلی، احتمال برخورد صاعقه، وزش باد شدید و رعدو برق وجود دارد که ‌توصیه می‌شود اجتناب از تردد و توقف در مسیل‌ها، احتیاط در صعود به ارتفاعات و احتیاط در چرای دام‌ها در مراتع مرتفع و تقویت سازه‌های موقت، در دستور کار باشد.

ضیائیان افزود: روزهای پنج‌شنبه ۱۰ تیر تا شنبه ۱۲ تیر رشد ابر، گاهی رعد و برق در استان‌های زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی، دامنه‌های البرز شرقی، ارتفاعات مازندران و گلستان همچنین استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: بعدازظهر فردا و روز پنج‌شنبه ۱۰ تیر و روز جمعه ۱۱ تیر در استان اردبیل و سه استان ساحلی خزر، کاهش نسبی دما بین ۳ تا ۷ درجه و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در این مدت دریای خزر مواج است؛ همچنین روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته جاری، شرق دریای عمان مواج خواهد بود. 

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت:‌ در پنج روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر نیمه ابری گاهی با وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۷ و ۲۷ درجه خواهد بود. 

وی افزود: روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۱۱ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان و اهواز با بیشینه دمای ۴۹ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =