رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار گفت: قیمت میوه در پنج سال گذشته ثابت بوده و نوسان قابل توجهی نداشته است.

حسین مهاجران  در رابطه با انتشاربرخی اخبار در خصوص افزایش قیمت‌ها اعلام کرد: براساس مستندات موجود می‌توان ثابت کرد که قیمت میوه در پنج سال گذشته افزایش نداشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار خاطرنشان کرد: ناگفته نماند که برخی از قیمت‌ها نشان دهنده کاهش نرخ میوه نسبت به پنج سال گذشته است.

وی تصریح کرد: قیمت زردآلوی نوبرانه با کیفیت که از کاشان و شیراز وارد بازار می‌شود در 20 اردیبهشت سال 85، چهارهزار و 500 تومان بود، در حالیکه امسال با نرخ چهارهزار تومان به فروش رسید.

مهاجران ضمن بیان اینکه به هیچ عنوان نمی توان روی میوه برنامه‌ریزی کرد، ادامه داد: میوه وابسته به بازار عرضه و تقاضا بوده و درخواست مردم باعث افزایش یا کاهش میزان آن میوه در سال آینده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت کاشت فراوان یک نوع محصول قیمت آن نیز کاهش می‌یابد، اظهار داشت: خوشبختانه در ایران میوه به فصل تولید شده و حتی منحصر به یک منطقه نیست. از این روی میوه‌های وارداتی جایگاه چندانی در بین اقلام مصرفی خانوارها ندارد.

/39/39

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جعفر IR ۰۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    من دیروز تو کرج خریدم 2500 تومان
  • بدون نام IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    امسال بخاطر زيادبودن زردالو قيمتش شكسته!زردالو هم ميوه اي نيست كه بشه خيلي نگهش داري بنابراين باغدارها مجبورن به هر قيمتي به ميدان بفروشن! ربطي به كنترل قيمت نداره
  • فوتبالیست ابرقویی A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    زرد آلود با کیفیت از منطقه فراغه در ابرکوه تولید و روانه بازار تهران میشود
  • امین IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۳
    0 0
    ایشان فقط قیمت زردآلو را پرسیده اند و نگفته ا ند پرتقال که آنهم از خارج وارد میشد چند سال است که قیمت آن در میدان 1000 تا 1100 و خرده آن 1500 و یا سیب خارجی که نهایتا 3500 تا 4000 تومن بوده الان بترتیب 2200 تا 2500 پرتقال و 5500 تا 6000 سیب خارجی و ایرانی 3500 تا 5000 تومن شده !!!
  • جوماجو IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۲
    0 0
    واردات زردآلو ممنوع است که قیمت آن بالاست وگرنه زردآلو آفریقا هر تن 1200 دلاراست.