زمزمه های جدید درباره کابینه رئیسی /راه رئیسی و تندروها از هم جدا می شود

شرق نوشت:دیروز احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب، با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود، خبر از تماس دفتر ابراهیم رئیسی با خودش داده و نوشته بود با یک خط نامشخص تماس گرفته‌اند و درخواست دریافت انتقادها، نظرات و پیشنهادات او را به رئیسی داشته‌اند.

زیدآبادی گفته در این تماس گفته شده قرار است از همه صاحب‌نظران در زمینه‌های مختلف نظرخواهی شود! بااین‌حال، صادق زیباکلام، استاد دانشگاه تهران، گفته است «فراجناحی» و «فراجناحی عمل‌کردن» بیش از آنچه یک واقعیت جدی سیاسی باشد، بیشتر یک «ژِست» سیاسی است؛ چراکه در عمل اساسا چیزی به نام «فراجناحی» نه وجود دارد و نه می‌تواند وجود داشته باشد.


اما واقعیتی که نباید فراموش کرد، این است که در شرایطی که زمزمه درباره کابینه آتی ابراهیم رئیسی و سطح تندروی یا کندروی آن زیاد به گوش می‌رسد، توصیه برخی سیاسیون برای عبور رئیسی از بحران مشارکت، تشکیل یک کابینه فراجناحی است. در این صورت گفته می‌شود او باید از سپردن دولت آتی به طیف و تیپ جبهه پایداری خودداری کند. زمزمه‌هایی که این روزها از کابینه رئیسی به گوش می‌رسد نیز گویای همین است که او تمایل چندانی به سپردن امور به چهره‌های تندرو ندارد.

27302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1530934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =