اوپک پلاس احتمالا امروز برای کاهش بیشتر عرضه نفت تصمیم بگیرد

فارس نوشت: اوپک پلاس احتمالا امروز برای جلوگیری از مازاد عرضه نفت در بازار تصمیم بگیرد که 500 بشکه دیگر تولید اوپک را کاهش دهد.

کمیته فنی مشترک اوپک پلاس در گزارشی اعلام کرد: کشورهای موسوم به اوپک پلاس نگران شدید افزایش شدید عرضه نفت در بازارهای جهانی پس از توقف «طرح کاهش عرضه نفت» در آوریل ۲۰۲۲ هستند.

این گزارش که به رویت خبرگزاری رویترز هم رسیده است، تاکید می کند در سال ۲۰۲۲ افزایش شدید عرضه نفت در بازارهای جهانی وجود  خواهد داشت و تا ۱۸۱ میلیون بشکه نفت مازاد تا آخر امسال وجود خواهد داشت.

بر اساس اعلام  کمیته فنی مشترک اوپک(JTC)، در حالیکه میزان ذخایر نفت تجاری در کشورهای عضو OECD برای بقیه سال کمتر از میانگین ۵ ساله است  اما انتظار می رودمازادعرضه از نیمه دوم سال آینده با بازار نفت بر گردد.

بر اساس این گزارش ارزیابی می شود که کشورهای اوپک پلاس برای تعادل عرضه نفت در بازارهای جهانی حتی پس از آوریل ۲۰۲۰۰ مدتی اجرای کاهش عرضه نفت را ادامه دهند.

بر اساس توافق آوریل ۲۰۲۰ کشو رهای اوپک پلاس اکنون ۵.۷ میلیون بشکه در روز تولید نفت خود را کاهش داده اند که قرار است تا آوریل ۲۰۲۲ ادامه یابد.

قرار است اوپک پلاس امروز اول جولای در باره سیاست هایش در زمینه مدیریت عرضه نفت در ماه اگوست تصمیم بگیرد.

تحلیلگران بر این باورند که کشورهای اوپک پلاس امروز پنجشنبه تصمیم بگیرند که از اول ماه اگوست تولید نفت بیشتر از این رقم فعلی کاهش یابد و کارشناسان روی رقم ۵۰۰ هزار بشکه در روز هم نظر هستند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =