سعودی مدعی شد: حمله یمنی‌ها به عربستان با موشک بالستیک

ایرنا نوشت: ائتلاف سعودی جمعه شب ضمن تایید حمله انصارالله مدعی شد یک هدف هوایی را در آسمان کشورش منهدم کرده است.

 

به گزارش شبکه خبری الجزیره قطر، ائتلاف سعودی در بیانیه ای مدعی شد: سامانه دفاع هوایی عربستان این هدف خصمانه که توسط نیروهای حوثی(انصارالله) شلیک شد،  رهگیری و منهدم کرده است.  

هرچند منابع سعودی به نوع این حمله اشاره ای نکرده اند. اما برخی منابع محلی گزارش داده اند که این هدف،   یک موشک بالستیک بوده و بر فراز  آسمان شهر جیزان در جنوب غرب این کشور منهدم شده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این بارها اعلام کرده است، حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن به متجاوزان تا زمانی که حملات آنها به یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

چندی پیش نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

این حملات پس از هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    احتمالأ این موشک هم که رهگیری کردن ازاین موشکهای فریب بوده که بدون موادمنفجره. دقیقأشبیه موشکهایی که غزه به سمت گنبدآهنین پرتاب میکرده برای عملیات اصلی
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    تا این عربستان هست هیچ کشوری آرامش نداره هر وقت به قطر رحم نکرد واینقدر عربستان فدرت گرفته که قطر را تحریم میکنه بایمن میجنگه به همه زور میگه والا باید باخاک یکسان بشه
  • رضا IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    1 0
    تو مقاومت موندید میخواید به ایران حمله کنید