صدای ساز ابداعی محمدرضا شجریان در قطعه «سیراب شدم»

آیدین الفت در مقام شاعر و خواننده، قطعه «سیراب شدم» را با بهره‌گیری از نوای ساز «صراحی» که سازنده آن زنده‌یاد محمدرضا شجریان است، منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تک‌آهنگ «سیراب شدم» عنوان اثری موسیقایی با شعر، آهنگ و صدای آیدین الفت، از فعالان حوزه مهندسی صداست که به‌تازگی با همراهی جمعی از نوازندگان شناخته‌شده موسیقی، در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. 

این قطعه با تنظیم‌کنندگی، ضبط، میکس و مسترینگ امید نیک‌بین و همراهی نوای «صراحی»، از سازهای ابداعی زنده‌یاد محمدرضا شجریان، منتشر شده است. 

سینا جهان‌آبادی (نوازنده کمانچه)، آزاد میرزاپور (نوازنده تار، تارباس و عود)، مهرداد ناصحی (نوازنده صراحی)، همایون نصیری (نوازنده بندیر و داربوکا)، حسین رضایی‌نیا و نگار اعزازی (نوازنده دف)، آنیتا هراتی (نوازنده قانون) و امید نیک‌بین (نوازنده سنتور) گروه نوازندگان این اثر را تشکیل می‌دهند. 

شعر اثر نیز در هفت بیت است که اشاره‌ای به «هفت شهر عشق» عطار نیشابوری دارد. بر این اساس، الفت در بیت اول آن بر کلمه «مادر» تاکید دارد و بیت آخر شعری است که او بر سنگ‌نوشته مزار پدرش در سال ۱۳۸۲ نوشته است. او همچنین خوانندگی بخش سولوی این قطعه را بر عهده دارد و امید نیک‌بین و مهرداد ناصحی به عنوان هم‌خوانان او را در این اثر همراهی کرده‌اند.

صدای ساز ابداعی محمدرضا شجریان در قطعه «سیراب شدم»

۵۷۲۵۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1531632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۲
    12 1
    درود بیکران بر استاد عزیز ... تنها صداست که می‌ماند.
  • IR ۰۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
    8 1
    یاد استاد بزرگ آواز و‌ موسیقی ایرانی شادروان محمدرضا شجریان تا ابد گرامی باد
  • حامد JP ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۴
    3 1
    من به نیت این مرد نیک و درست. دعا وکار خیر و ثواب انجام میدم .خدایا روحش را در آرامش ابدی نگه دار .چقدر نبودنش سخت و باور نکردنیست .شجریان دوستت دارم .