کابینه ابراهیم رئیسی باید چگونه باشد؟

ایسنا نوشت: یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: رئیسی افرادی را برای کابینه خود انتخاب کند که دارای سوابق موفق مدیریتی هستند و چپ و راست بودن ملاک انتخاب مدیران و اعضای کابینه نباشد.

سیدافضل موسوی، با اشاره به ضرورت تشکیل کابینه کارآمد برای حل مشکلات کشور اظهار کرد: رئیسی اعلام کرده است فردی جناحی نبوده و از افراد توانمند و کارآمد در دولت خود استفاده می کند. در واقع اگر او چنین رویکردی را دنبال کرده و افراد کارآمد را وارد کابینه خود کند در خدمت کردن به مردم موفق خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر دولت بتواند مشکلات اقتصادی را حل کند مردم چه کسانی که به او رأی دادند و چه کسانی که رأی نداده اند، راضی می شوند، اما اگر موفق نباشد همان افرادی هم که به او رأی داده اند، برمی گردند. به هر حال مشکلات کشور معلوم است که بیشترین آن ها مربوط به مشکلات اقتصادی و تحریم ها است. اگر این مشکلات حل شود، مردم راضی خواهند شد.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: رئیسی باید افرادی را برای کابینه خود انتخاب کند که توانایی مدیریت دارند و برای انتخاب آن ها باید به سوابق آن ها نگاه شود که آیا موفق بوده اند یا نه، نه اینکه صرفا وابستگی جناحی و حزبی آن ها مد نظر باشد. از سویی افرادی باید انتخاب شوند که تجربه کار اجرایی دارند، نه افرادی که صرفا فارغ التحصیل دانشگاه بوده و هیچ تجربه ای در این زمینه ندارند. در مجموع باید مدیرانی انتخاب شوند که دارای سوابق موفقی باشند و توانایی مدیریت آنها ملاک باشد نه چپ و راست بودن آنها.

کابینه ابراهیم رئیسی باید چگونه باشد؟

دولت منتخب نگاه جناحی و سیاسی در تشکیل کابینه نداشته باشد

همچنین ایسنا نوشت؛

جلال رشیدی کوچی، با تاکید بر  ضرورت تشکیل کابینه ای فراجناحی در دولت سیزدهم بیان کرد: اینکه دولت منتخب نگاه سیاسی و جناحی خود را در چینش کابینه دخالت ندهد، امری مهم تلقی شده و نشانگر اوج دموکراسی می باشد. هر چقدر رییس جمهور منتخب بتواند در این زمینه فراجناحی عمل کند به موفقیت های بیشتری دست خواهد یافت.

وی در ادامه اظهار کرد: اما نکته حائز اهمیت این است که افرادی که در کابینه با نگاه فراجناحی به کار گرفته می شوند در عمل نیز فراجناحی بودن را ثابت کنند. برخی از افراد تا زمانی که مسئولیت ندارند شعار فراجناحی بودن را سر می دهند اما زمانی که مسئولیت به عهده آنان گذاشته می شود به مرور زمان ماهیت حقیقی خود را نشان می دهند و از تخصص و کارآمدی فاصله می گیرند.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ورود افرادی که شعار فراجناحی می دهند اما در عمل نگاه جناحی دارند منجر به تضعیف عملکرد دولت می شود. باید در تشکیل کابینه فراجناحی عمل کرد و نیروهایی را به کار برد که از تخصص و تعهد لازم برخوردار بوده و پای کار مردم بایستند.

رشیدی کوچی در پایان تاکید کرد: آسیب حزب بازی و بازی های سیاسی به مردم می رسد. مردم خواستار افرادی متخصص و متعهد هستند تا مطالبات آنان را شنیده و با برنامه به سمت تحقق آن حرکت کنند.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1532189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =