هر آنچه باید درباره بیمه‌های زندگی بدانید

در دنیای پر تلاطم اقتصاد امروز که هر لحظه امکان وقوع رویدادی تازه وجود دارد، انسان‌ها بیش از همیشه به داشتن سرمایه و پشتوانه نیاز دارند. سرمایه‌هایی که از قطره‌قطره‌ تلاش‌ها و دسترنج‌ها جمع‌آوری می‌شود و در آینده و به وقت روز مبادا مانند کوهی پشتیبان ما قرار می‌گیرد.

بسیاری از افراد تصور می‌کنند سرمایه‌گذاری مختص به ثروتمندان است اما واقعیت این است که همه انسان‌ها با هر میزان درآمدی می‌توانند هرچند با قدم‌های کوچک در مسیر سرمایه‌گذاری قدم بگذارند. عده‌ای فکر می‌کنند سرمایه‌گذاری نیازمند اشراف به علم اقتصاد و بازارهای مالی است. اگرچه این تصور اشتباه نیست اما روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری وجود دارند که هم میزان بازدهی بالایی دارند و هم نیاز به تخصص و دانش مالی ندارند. بیمه‌های زندگی یکی از بهترین روش‌هاست که مزایای متعددی دارد و همین باعث شده روزبه‌روز بر اهمیت آن افزوده شود.

بیمه زندگی چیست؟

بیمه‌ زندگی قراردادی است میان شرکت بیمه و فرد که به موجب آن، فرد به ازای پرداخت حق بیمه (به صورت ماهانه، دوماهه، سه‌ماهه... سالانه و یکجا) از تعهد شرکت بیمه در برابر وقایعی مانند بیماری، مرگ، از کارافتادگی، نقص عضو و... بهره‌مند می‌شود یا در صورت تمایل به پس‌انداز سرمایه خود را به اضافه میزان سودی که به آن تعلق گرفته به صورت یکجا یا مستمری دریافت می‌کند (در صورت فوت هم شخص ثالثی که خود فرد تعیین کرده این سرمایه را دریافت می‌کند). نکته قابل توجه این است که در برخی بیمه‌های زندگی، شرکت بیمه فقط بخشی از سرمایه‌ای که از فرد دریافت کرده را سرمایه‌گذاری می‌کند و بخشی از آن را کنار می‌گذارد تا بتواند تعهدات آینده خود را جواب دهد.

بیمه ترنم باران چه تفاوتی با سایر بیمه‌های زندگی دارد؟

 اما نوع تازه‌ای از بیمه‌های زندگی هم وجود دارند که صرفا با هدف سرمایه‌گذاری و افزایش سرمایه ایجاد شده‌اند که بیمه ترنم باران در این دسته قرار می‌گیرد. بیمه ترنم باران حدود 95 درصد از حق بیمه دریافتی را مستقیم وارد چرخه سرمایه‌گذاری می‌کند. بیمه ترنم باران، اصلی‌ترین محصول شرکت بیمه باران است که با مجوز بیمه مرکزی به مدت 2 سال در انحصار این شرکت قرار گرفته است؛ به این معنا که هیچ شرکت بیمه‌ای دیگری نمی‌تواند آن را ارائه کند.

این بیمه زندگی به شرط حیات محصول جامع و کاملی برای سرمایه‌گذاری است؛ می‌پرسید چرا؟ چون در شرایط تورمی کنونی، ارزش سرمایه و پول افراد را حفظ می‌کند و هم با سرمایه‌گذاری تخصصی بازدهی قابل قبولی در بازارهای مالی برای شما به همراه می‌آورد. ضمن اینکه اصل سرمایه به علاوه درصدی از سود را تضمین می‌کند.

بیمه ترنم دارای سه سبد سرمایه‌گذاری است که در بدو خرید آن می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید: سبد پرریسک با 10 درصد سود تضمینی، سبد ریسک متوسط با 13 درصد سود تضمینی و سبد کم‌ریسک با 16 درصد سود تضمینی. این سه سبد علاوه بر سود تضمینی دارای سود مشارکت هم هستند.

شرکت بیمه باران

شرکت بیمه باران که ارائه‌دهنده بیمه ترنم باران است در فروردین ماه سال ۱۳۹۹ تاسیس شد و از نخستین روزهای بهاری کار خود را آغاز کرد. ستاد و شعبه مرکزی این شرکت در بلوار میرداماد تهران قرار دارد. البته برای ثبت نام و استفاده از خدمات دیگر می‌توانید به دفاتر بازاریابی و نمایندگی‌های شرکت در شهرهای مختلف و در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه کنید.

مزایایی که این شرکت نسبت به دیگر شرکت های بیمه دارد تنوع در محصولات بیمه‌های زندگی و شفاف بودن میزان سود است. بدین معنی که بیمه باران بر خلاف سایر شرکت‌های بیمه‌ای هر سه ماه یک بار گزارش روشن و شفافی از میزان سود سبدهای سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد تا کسانی که بیمه زندگی خریداری کرده‌اند از کارنامه بازدهی خود مطلع شوند.

بیمه‌های زندگی این شرکت را به چند دسته می‌توان تقسیم کرد که در ادامه به شرح شرایط و تسهیلات بیمه‌نامه‌های زندگی بیمه باران پرداخته‌ایم.

بیمه زندگی ترنم باران (سرمایه‌گذاری یا به شرط حیات)

پرطرفدارترین محصول شرکت باران، بیمه نامه ترنم باران است. این نوع بیمه در بازه زمانی یک الی پنج ساله منعقد می‌شود و در صورتی که شخص قصد تمدید داشته باشد به همین مقدار تمدید خواهد شد. سود ضمانت‌شده آن 10 الی ۱۶ درصد است؛ اما سبدهای سرمایه گذاری متفاوت با سودهای تضمینی متنوعی وجود دارد؛ که فرد خریدار می‌تواند آن را هنگام ثبت‌نام انتخاب کند. در کنار حق بیمه، شخص می‌تواند هر زمان مبلغی را پرداخت کند تا برای او ذخیره شود.

بیمه زندگی تبسم باران (عمر و سرمایه‌گذاری)

یکی از کامل‌ترین بیمه‌های عمر شرکت بیمه باران، بیمه تبسم باران است زیرا ضمن در برگرفتن مزیت‌های بیمه عمر، بیمه سرمایه‌گذاری نیز محسوب می‌شود. بیمه تبسم باران دارای این قابلیت است که پنج نفر (از 5 الی 106 ساله) را تحت پوشش خود قرار دهد، به همین دلیل گزینه ویژه‌ای برای اعضای یک خانواده محسوب می‌شود.

سبدهای سرمایه‌گذاری این بیمه زندگی با نرخ‌های سود تضمینی متفاوتی وجود دارند که خریدار بیمه‌نامه می‌تواند سبد سرمایه‌گذاری خود را بر اساس میزان بازده و شرایط هر سبد انتخاب کند.مشارکت در منافع مختص هر سبد سرمایه‌گذاری هم تا 10 روز بعد از پایان هر دوره سه ماهه در پورتال بیمه‌گذاران قابل مشاهده است و تا پایان ماه بعد از هر دوره شش ماهه، به بیمه‌گذاران تعلق می‌گیرد و قابل برداشت است.

هر آنچه باید درباره بیمه‌های زندگی بدانید

هر آنچه باید درباره بیمه‌های زندگی بدانید

بیمه زندگی طراوت باران (عمر زمانی)

بیمه‌نامه طراوت نوع دیگری از بیمه‌های ارائه شده شرکت بیمه باران است که فرد با خرید این بیمه‌نامه، در صورت فوت، آینده خانواده‌اش را تضمین کند. بر اساس این بیمه‌نامه، اگر فرد بیمه‌شده در طول مدت دوران بیمه فوت کند یا دچار نقص عضو و از کارافتادگی شود، مبلغی که خودش در ابتدای بیمه‌نامه تعیین کرده است به استفاده‌کنندگان تعیین شده توسط او تعلق می‌گیرد. همچنین برای حفظ ارزش زمانی سرمایه بیمه، بیمه‌گذار می‌تواند با خرید بیمه‌نامه چند ساله، درصد رشد سالانه‌ای را جهت جبران اثرات تورم برای سرمایه فوت بیمه‌نامه در نظر بگیرد.

با این وجود حتی در صورتی که زندگی شخص دیگری به شما وابسته نیست، همچنان بیمه‌های زندگی می‌توانند گره‌گشا باشند؛ زیرا خطر پیش روی انسان در طول زندگی همواره فوت ناگهانی نیست، بلکه اتفاقات ناگواری مانند نقص عضو و از کارافتادگی و بیماری هر فرد نیز ممکن است شرایط اقتصادی زندگی او را تحت‌الشعاع قرار دهد.یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های بیمه طراوت این است که می‌تواند در مواقع بیماری یا از کارافتادگی هم به کمک افراد بیاید.

سبدهای سرمایه گذاری بیمه های عمر

همانطور که پیش از این گفتیم فرد سرمایه‌گذار هنگام ثبت نام در هر کدام از بیمه‌های زندگی می‌تواند سبدی را، بسته به روحیه ریسک‌پذیری و میزان سرمایه خود انتخاب کند. طبق آخرین بخشنامه اعلامی از شرکت بیمه باران سبدهای سرمایه‌گذاری به شرح زیر است:

  1. سبد سرمایه‌گذاری با ریسک پایین (سود تضمینی 16 درصد+ سود مشارکت)
  2. سبد سرمایه‌گذاری با ریسک متوسط(سود تضمینی 13 درصد+ سود مشارکت)
  3. سبد سرمایه گذاری با ریسک بالا(سود تضمینی 10 درصد+ سود مشارکت)

هر آنچه باید درباره بیمه‌های زندگی بدانید

بازدهی سبدهای سرمایه‌گذاری بیمه باران در سال 99

در آخر به شما پیشنهاد می‌کنیم با مراجعه به سایت شرکت بیمه باران یا مراجعه حضوری به دفاتر بازاریابی یا نمایندگی‌های این شرکت بیمه نسبت به ثبت نام در بیمه‌نامه‌های زندگی و استفاده از سبدهای سرمایه‌گذاری اقدام کنید. برای دسترسی به آدرس و شماره تماس این دفاتر در سراسر کشور، می‌توانید به سایت بیمه باران به آدرس www.baraninsurance.com مراجعه کنید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1532520