۱ نفر
۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۰
قطع همکاری پرسپولیس با اسپانسر

ورزش سه نوشت: باشگاه پرسپولیس به زودی با کارگزار اسپانسر خود قطع همکاری می‌کند.

همکاری باشگاه پرسپولیس با کارگزار اسپانسر خود وارد بن‌بست شده و از این رو نمی‌توان هیچ چشم‌اندازی برای آینده این قرارداد متصور شد.

کارگزار اسپانسر در فصل بیستم همراه پرسپولیسی‌ها بود و حدود 110 میلیارد تومان به باشگاه تزریق کرد اما این طور به نظر می‌رسد که نتوانسته به خواسته‌های اقتصادی خود برسد. برخی نزدیکان به شرکت آتیه داده‌پرداز می‌گویند در شرایط سختی برای ادامه همکاری با پرسپولیس قرار دارند زیرا این قرارداد در سال اول، سود چندانی برای‌شان به دنبال نداشت.

از سوی دیگر، باشگاه پرسپولیس با مدیریت جعفر سمیعی وارد سخت‌ترین بحران سال‌های گذشته خود شده است. تمام راه‌های درآمدزایی باشگاه به صورت انحصاری در اختیار اسپانسر قرار گرفته و این شرکت با وجود عمل به تمامی تعهدات خود، نتوانست برای پرسپولیس یک نسخه نجات‌بخش باشد.

تمام رسانه‌های رسمی باشگاه در اختیار کارگزار اسپانسر قرار گرفت و مجوز تمام فعالیت‌های مالی نیز طبق یک قرارداد سنگین به این شرکت داده شد ولی هزینه‌های باشگاه در سالی که باید با برانکو ایوانکوویچ، ماریو بودیمیر، اینیگو والنسیا، طلبکاران داخلی و خارجی دیگر، هزینه‌های هتلینگ و پرواز اختصاصی در دوران کرونا و قرارداد اعضای تیم مواجه می‌شد، بیش از قرارداد با شرکت آتیه بود.

در روز 8 آبان سال 99 که سمیعی روی صندلی مدیریت باشگاه پرسپولیس نشست، از مجموع 110 میلیارد تومان ارزش قرارداد با شرکت آتیه، تنها 27 میلیارد تومان باقی‌مانده بود و باقی این پول قبل از ایجاد تغییرات در بخش مدیریتی و در زمان محمدحسن انصاری‌فرد و سپس مهدی رسول‌پناه خرج شد.

سمیعی تلاش کرد کسری بودجه را با قرض گرفتن پول به پشتوانه پاداش رسیدن تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا حل کند اما این پاداش تا امروز نقد نشده و بعید به نظر می‌رسد به زودی، چنین اتفاقی رخ دهد زیرا AFC تحت هیچ شرایطی زیر بار پرداخت پول به باشگاه نمی‌رود و سریال نامه‌نگاری با کنفدراسیون تا به حال بی‌نتیجه مانده است.
قبل از آن که سال دوم قرارداد آغاز شود، خبرهایی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه باشگاه پرسپولیس و شرکت آتیه به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است به این همکاری پایان دهند. حتی شنیدیم برای قطع همکاری، تنها یک امضا از سوی طرفین باقی مانده و پس از آن، هر دو شرکت از قرارداد خارج می‌شوند.

از این رو هفته آینده برای سرخپوشان تهرانی، یک هفته بسیار مهم و سرنوشت‌ساز به شمار می‌رود و از حالا باید منتظر اخبار جالبی در مورد ایجاد تحول در بخش اقتصادی باشگاه باشیم.

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1533063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =