رئیسی از حامیان جناحی خود فاصله می گیرد؟

اعتماد نوشت:اگر آقای رییسی از آن حامیان محدود جناحی فاصله بگیرد و همه مردم ایران را مورد توجه قرار دهد که فعلا تا اینجای کار نشان داده می‌خواهد این کار را کند و اگر بتواند دولت فراجناحی تشکیل دهد در این صورت می‌توان گفت احتمال موفقیت کابینه او زیاد است.

هر چند که برخی تاکید دارند بعید است رییسی از حامیان سیاسی خود فاصله بگیرد اما نگاهی به تجربه گذشته نشان می‌دهد که این اتفاق امکان‌پذیر است. 

در دولت آقای روحانی دیدیم که ایشان با یک شعار فراجناحی آمدند ولی در میدان عمل از حمایت اصلاح‌طلبان برخوردار شدند و توانستند به پشتوانه این حمایت دو بار پیروز شوند اما در زمان تشکیل کابینه ایشان از حامیان سیاسی خودش فاصله گرفت و درصد اصولگرایان در کابینه روحانی بیشتر بود
 تا جایی که دیدیم مهم‌ترین وزارتخانه، یعنی وزارت کشور دولت آقای روحانی به اصولگراها سپرده شد.
 بنابراین اینکه یک رییس‌جمهوری از عقبه جناحی‌اش فاصله بگیرد و عملکرد فراجناحی داشته باشد با توجه به این مثال آقای روحانی امکان‌پذیر است و آقای رییسی می‌تواند حامیان محدود جناحی را نادیده بگیرد و دولتی تشکیل دهند که دولت همه ملت ایران و با سلایق مختلف باشد. ایشان اگر اراده کنند می‌توانند دولت و کابینه‌ای تشکیل دهند که همه سلایق مردم ایران در آن دیده شود. آقای رییسی شخصا تمایل دارد که در این مسیر حرکت کند اما باید دید که چقدر ایشان در تحقق این مطالبه موفق می‌شوند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1533169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =