محلات تاریخی ساری مرمت و بازسازی می‌شود

سرپرست شهرداری منطقه بافت کهن و تاریخی مرکز مازندران گفت: محلات تاریخی ساری مرمت و بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، سید علی نورانی به اهمیت ایجاد شهرداری این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از ایجاد شهرداری منطقه بافت کهن و تاریخی، حفظ و نگهداری بناهای تاریخی، مرمت، بازسازی و بازآفرینی  محله‌های تاریخی است.
 وی افزود: تجمیع املاک مخروبه کوچک، جهت احداث بناهای جدید برای توسعه شهر ساری و رفاه شهروندان در دستور کار شهرداری این منطقه قرار دارد.
 نورانی ادامه داد: محدوده شهرداری منطقه بافت تاریخی و کهن ساری ۱۳۴ هکتار از مناطق یک و دو شهری را شامل می‌شود و با پیگیری‌های شهردار ساری، اقدامات اداری مربوط به راه اندازی این منطقه انجام شد.
 این مسئول بیان کرد: راه اندازی شهرداری بافت کهن و تاریخی در طرح جامع شهر ساری پیش بینی و در سال ۱۳۹۵ به شهرداری ساری ابلاغ شد و جزو امور معطل مانده ای بود که شهردار ساری با جدیت اجرایی شدن آن را عملیاتی کرد.
 نورانی گفت: در این شهرداری مانند سایر مناطق تمامی فعالیت‌ها اعم از عمرانی،  خدمات شهری و شهرسازی به شهروندان ارائه می‌شود.
 وی از راه اندازی اداره مرمت و بازآفرینی در شهرداری این منطقه خبر داد و افزود: این اداره برنامه‌ریزی برای بازسازی ساختمان‌های کهن  و  بافت تاریخی را با استفاده از جذب اعتبارات دولتی و بکارگیری کارشناسان مجرب بخش خصوصی در دستور کار دارد.
سرپرست شهرداری منطقه بافت کهن و تاریخی ساری با اشاره به اینکه این منطقه برای برگزاری هرچه بهتر رویداد ۲۰۲۲ در حال برنامه‌ریزی است، تصریح کرد: با راه اندازی این شهرداری، بخشی از زیرساخت ‌ گردشگری ساری فراهم می‌شود. زنده نگه داشتن خاطرات مردم شهر در این منطقه اولویت فعالیت‌های ما خواهد بود.
وی عنوان کرد: بازپیرایی میدان ساعت و زیبایی بصری این میدان تاریخی که یاداور خاطرات نسل‌ها از گذشته تا امروز بوده از اولین اقدامات شهرداری منطقه کهن و تاریخی ساری بوده که آغاز شده است.
نورانی اظهار داشت: همسان سازی تابلوهای مغازه‌ها در خیابان جمهوری اسلامی با همکاری اصناف، کسبه و شهروندان آغاز شده که قطعا گام مؤثری در زیبایی بصری هسته مرکزی بافت کهن شهر ساری خواهد داشت.
 وی گفت: ایجاد درآمدهای پایدار برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان در مناطق بافت کهن و تاریخی نیز از دیگر اهداف ما است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1533671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =