رییس مجلس شورای اسلامی، در مورد ساز و کاری که اصولگرایان باید در انتخابات آتی طبق آن عمل کنند، اظهار داشت: چارچوب و ساز و کار جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه‌ی قم، چارچوبی است که باید بر اساس آن عمل شود.

علی لاریجانی در حاشیه بازدید از نمایشگاه عکس خرمشهر، در جمع خبرنگاران در مورد فعالیت کمیته‌ی سه نفره و استراتژی اصولگرایان در مورد انتخابات گفت: از موضوع خیلی دور نیستم اما اطلاعاتم خیلی به‌روز نیست.

رییس مجلس در مورد انتخاب مجدد خود به عنوان ریاست مجلس، ضمن تشکر از نمایندگان، تصریح کرد: از نمایندگان که از قصورهای ما گذشتند و به ما اعتماد کردند تشکر می‌کنم؛ فکر می‌کنم سال پراهمیتی پیش رو داریم و باید از فضاسازی‌ها و برخی مسائلی که گاه، ذهن‌ها را متمرکز می‌کند و فی‌الواقع مساله‌ی مردم نیست پرهیز کنیم.

علی لاریجانی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرآنلاین درباه اینکه مهمترین مساله روز کشور را در برهه فعلی چه می دانید گفت: فکر می کنم مساله معیشت مردم و مساله بیکاری و اشتغال جوانان مهمترین موضوعی است که باید در برهه فعلی به آن توجه کرد.  پاسخ رئیس مجلس به خبرآنلاین را ایــنــجــا بخوانید.

رییس مجلس شورای اسلامی، همچنین در مورد موضوع سرپرستی وزارت نفت گفت: آن‌چه اخیرا از تفسیر شورای نگهبان به دست ما رسید و در واقع تفسیر از یک منبع رسمی است، این است که قطعا باید برای وزارتخانه یک سرپرست گذاشته شود تا مراحل ادغام انجام شده یا وزیر جدید معرفی شود، لذا ما این امر را پی‌گیری می‌کنیم.

وی در مورد اعلام نظر اخیر آژانس در مورد اتهام صلح‌آمیز نبودن فعالیت‌های هسته‌یی ایران نیز، با بیان این‌که در گزارش‌های اخیر آژانس دوز دوپهلو حرف زدن قدری بیشتر شده است، گفت: آژانس برخی از تئوری‌هایی که از قبل راجع به آن قضاوت کرده بود را با ادبیات دیگری، طوری منعکس کرده که مورد نزاع است، آن‌چه مهم است این است که سیاست جمهوری اسلامی ایران با آژانس، داشتن ارتباط قانونی در چارچوب‌های قانونی است.

به گفته‌ی لاریجانی، این‌که بخواهند برای ایران یک نظامات جدید برای بازسازی بگذارند نه معقول است و نه ایران آن را می‌پذیرد.

رییس مجلس تاکید کرد: فعالیت هسته‌یی ایران بیش از آن‌که به آژانس مربوط باشد، در کش و قوس مسائل سیاسی آمریکا و کشورهای اروپایی است، آنها هر از چندگاهی این مساله را دنبال می‌کنند و به آن دامن می‌زنند؛ هر وقت بحث مذاکرات آغاز می‌شود سر و صدای آژانس قدری پایین می‌آید و هر وقت بحث مذاکرات نیست، اینها یک موضوعی را برجسته می‌کنند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با تحلیل برخی سایت‌های خارجی، مبنی بر سیاسی بودن تصمیم رییس‌جمهور برای سرپرستی وزارت نفت و حضور در نشست اوپک با هدف تقابل سیاسی با عربستان گفت: تحلیل این سایت‌ها را خیلی قبول نداریم.

/27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =