حجت الاسلام تقی قرائتی پیش بینی جالبی از سفر استانی رئیس جمهور به قم دارد.

رئیس مؤسسه مسجد در گفت و گوی تفصیلی با خبرآنلاین تصریح کرد: «قطعا در این سفری که قرار است رئیس جمهوری با هیئت دولت به شهر قم داشته باشد، اگر ملاقاتی هم صورت گیرد، ملاقاتی واقعی نخواهد بود؛ بلکه ملاقاتی سیاسی و صرفا برای حفظ نظم و آرامش، و حفظ نظام و وحدت در جامعه است».

حجت الاسلام و المسلمین تقی قرائتی رئیس مؤسسه مسجد و برادر حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی است.

تقی قرائتی در گفت وگو با خبرآنلاین در مورد علت انتقادات برخی از علما از محمود احمدی نژاد و دولت او می گوید: شیوه هایی را که دولت انتخاب کرده، شیوه هایی است که در آینده جوابش منفی خواهد بود.

رئیس مؤسسه مسجد در مورد مشایی هم حرف های جالبی داشت، چنان که گفت: آقای مشایی که فعلا به نوعی محور تنازع بین علماست، همانند یک سپر است که زیر این سپر جریاناتی وجود دارد؛

حجت السلام تقی قرائتی که 15 سال کوچکتر از محسن قرائتی است در پاسخ به این پرسش خبرآنلاین که به رابطه دولت و علما اشاره داشت تصریح کرد: علما هیچ گاه به خاطر خودشان حرف نمی زنند؛ در طول تاریخ هم نشان داده شده است که روحانیت شیعه، مجموعا راه ثواب را داشتند، اما این که چرا از دولت فعلی که دولت آقای احمدی نژاد باشد حمایت نمی کنند به این دلیل است که علما، حامی نظام اسلامی هستند. علما ولایت فقیه را قبول دارند و بنابراین عدم تأیید دولت به معنای عدم تأیید نظام نیست. 

وی درباره اینکه چرا علماء و مراجع تقلید چنین نگاهی انتقادی به دولت محمود احمدی نژاد دارند؟ تاکید کرد: شیوه هایی را که دولت انتخاب کرده، شیوه هایی است که در آینده جوابش منفی خواهد بود؛ گرچه از نظر اقتصادی یا برخی از کارهای اجتماعی، کارهای مهمی انجام شده، اما ما نباید اخلاق و ادب را فدای چیزهای دیگر کنیم؛ جامعه ما و جامعه تشیع باید یک جامعه با ادبی باشد، باید جامعه متین و سنگینی از جهات رعایت ادب باشد؛ نباید با های و هوی، هر کسی خودش را مطرح کرده و دیگری را از میدان به در کند.

مشروح گفت و گوی خبرآنلاین با حجت الاسلام تقی قرائتی به زودی در خبرآنلاین منتشر خواهد شد.

 /2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جوان IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۵
    1 1
    برای اینطور حرف زدن یه کم دیر شده آقای قرائتی
  • بدون نام IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۶
    2 0
    تاوقتی احمدی نژاددرراه ولایت فقیه حرکت کند مردم اورا قبول م کند وگرنه نه!