کشفیات مواد مخدر در مازندران ۱۰۷ درصد رشد یافت

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با تاکید بر تقویت فعالیت‌های فرهنگی در نهادهای عمومی برای کاهش مصرف مواد مخدر، گفت: کشفیات مواد مخدر در مازندران ۱۰۷ درصد رشد یافت.

به گزارش خبرآنلاین از مازندران، احمد مظفری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گلوگاه از اعضای جدید شوراهای مازندران خواست تا در انتخاب شهرداران جدید دغدغه و توجه شهرداران به حوزه مسائل اجتماعی به ویژه مسائل مربوط به کنترل حاشیه نشینی و مبارزه با مواد مخدر را به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: زینت اصلی شهر شهروندان سالم، قانونمند و دور از رفتارهای پرخطر هستند و اقدامات شهرداری‌ها می‌تواند کمک بزرگی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کند و متاسفانه این دغدغه را در اکثر شهرداران استان ندیدیم.

مظفری با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی کشفیات مواد مخدر و افزایش نرخ شیوع مصرف مواد مخدر و ضرورت توجه جدی به مراقبت از سلامت شهروندان، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می دهد اکثر اعتبارات فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها در مسیر اصلی و منطقی هزینه نمی‌شود و وقتی مقام معظم رهبری اولویت نخست آسیب‌های اجتماعی کشور را مواد مخدر و اعتیاد اعلام می‌کنند ولی در سیاستگذاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در شهرداریها این امر اولویت آخر است.

وی از زنانه شدن اعتیاد، کاهش سن اعتیاد و ورود افراد شاغل و تحصیلکرده به عنوان سه تهدید و چالش مهم در زمینه اعتیاد یاد کرد و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه ۶۰ دستگاه و نهاد در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه فراگیر با مواد مخدر تکلیف و وظیفه دارند.

مظفری همچنین از کشف بیش از ۲ تن و ۲۴۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان‌ها در سه ماهه نخست امسال  و رشد ۱۰۷ درصدی کشفیات در این مدت خبر داد و گفت: آموزش مهارت‌های زندگی، ترویج سبک فرزند پروری مناسب و متعادل، ارتقا دانش اعتیاد و تبیین مضرات و خطرات مواد مخدر و روانگردان‌ها، ایجاد زمینه‌های مناسب برای فعالیت بهتر و بیشتر سازمانهای مردم نهاد و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر می‌تواند گام موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه همه جانبه با مواد مخدر باشد.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1534827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =