ایسنا نوشت:

سید حسن نصرالله تاکید کرد: آیا فلسطینی‌ها هنوز امیدی به راه حل دارند؟ آنها یک راه دارند و آن مقاومت است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: من از فلسطینی‌ها می‌خواهم که همه با هم مقاومت را برگزینند و از امت عربی می‌خواهم که از این انتخاب آنها حمایت کنند.

وی در ادامه سخنرانی‌اش درباره تحولات اخیر در جهان عرب گفت:

در آغاز باید در مورد برخی شایعات حرف بزنم که برخی رسانه‌های عربی و لبنانی و برخی مسئولان درباره آن صحبت می‌کنند. مدتی پیش فرمانده ناتو گفت که حزب‌الله در لیبی و بنغازی حضور دارد، سپس لیبی و قذافی چند روز پیش اعلام کردند که تک تیراندازهای حزب الله در مصراته حضور دارند که این درست نیست.

وی افزود: هنگامی که تظاهرات در تهران برگزار شد و برادران ایرانی آن را کنترل کردند، برخی مخالفان از جمله مجاهدین خلق اعلام کردند که 1500 نیروی حزب الله در تهران تظاهرات را سرکوب می‌کنند. ایران کشوری بزرگ در دنیا است و همه از آن می‌ترسند و نیاز به نیروهای حزب الله ندارد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: در یمن و در جنگ میان نظام حاکم و حوثی‌ها اعلام کردند که حزب‌الله می‌جنگد و 50 تن از آنها شهید شدند.

اگر اینگونه است اکنون آنها کجا هستند. در سوریه نیز یک مخالف سوری در العربیه گفت که حزب الله 3000 تن به سوریه فرستاده تا از نظام حاکم حمایت کند و ما را تهدید کرد که اگر آنها را با اتوبوس می‌فرستیم آنها نیز سربازان ما را با کفن می‌فرستند که بعدا معلوم شد دروغ است. امروزه یکی از رسانه‌ها شایعه‌ای پخش می‌کند و همه آن را بزرگ می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز گفتند که برخی تک‌تیرانداز‌های حزب الله در حمص حضور دارند و برخی از آنها شهید شدند. خوشبختانه در بحرین هیچ اقدام نظامی از سوی مردم نشده تا ما را محکوم کنند و مردم به اعتراض‌ها ادامه می‌دهند و با وجود دستگیری‌ها و تخریب مساجد، هیچ اقدام خشونت آمیزی انجام ندادند. بنابراین در بحرین ما را به چیزهای دیگری محکوم کردند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: می‌خواهم به تمام دروغ گوها، روزنامه‌ها و سایت‌های اینترنتی که پول از اوباما و نتانیاهو می‌گیرند، بگویم که ما شجاعانه می‌جنگیم چرا که در میدان شرف می‌جنگیم.

وی افزود: درباره عرب‌ها باید بگویم که مواضع روشنی داشتیم. از انقلاب‌های تونس، مصر، یمن و لیبی حمایت کردیم و جشنی برای حمایت از آنها برگزار کردیم.

وی افزود: موضع ما درباره هرگونه انقلاب در کشورهای عربی از دو زاویه سرچشمه می‌گیرد. اول، موضع این نظام‌ها درباره جنگ عرب‌ها و اسرائیلی‌ها است. مواضع تونس و مصر و یمن و بحرین مشخص است. بویژه درمورد نظام مصر این مساله مشخص است. مساله دوم، ناامیدی از اصلاحات در داخل این کشورها است. از این دو مساله ما موضع خود را دقیق مشخص خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: ما دوگانه تصمیم نمی‌گیریم. برخی انقلاب‌ها که در تونس و مصر پیروز شد، ابتدایی بوده و کامل نشده و در برخی دیگر مانند لیبی و یمن و بحرین هنوز پیروز نشده است. همه ملت‌ها به وضعیت کشور خود واردند. ما امیدواریم که نظام‌های حاکم در حد آرزوهای ملت‌ها باشند، اما در جهان عرب باید هشدار دهیم که آمریکا و اسرائیل می‌خواهند انقلاب‌های مردمی را مصادره کنند. سخنان اوباما در این باره کاملا مشخص است. دو میلیارد دلاری که قول داده به مصر کمک کند، چیزی نیست. به عنوان مثال، سرمایه‌دار یکی از کشورهای حاشیه خلیج (فارس) به من گفت که سرمایه‌داران این کشور 3300 میلیارد دلار تنها در بانک‌های آمریکایی دارند که در صورت بروز مشکل در این کشور اوباما آن را مصادره خواهد کرد و امروز می‌گوید که دو میلیارد به مصر کمک می‌کند.

وی افزود: آمریکا تا آخرین لحظه در کنار حسنی مبارک ایستاده و امروز می‌خواهد خون و مبارزات ملت مصر را مصادره کند. اگر احمدی نژاد و یا یکی از مسئولان ایرانی درباره کشورهای عربی صحبت می‌کردند،‌ همه مسئولان عربی اعلام می‌کردند که ایران دشمن عرب‌ها است و در کارشان دخالت می‌کند درحالی که نتانیاهو درباره همه عرب‌ها حرف می‌زند. زمانی که گفت 300 میلیون عرب وجود دارند که کرامت و آزادی ندارند، به عرب‌ها توهین کرد. با این حال گفت که تنها یک میلیون ساکن سرزمین‌های اشغالی آزاد هستند.

وی افزود: ما می‌گوییم که در لبنان آزاده هستیم و آزادی‌مان را با خون بدست آورده‌ایم و جزئی از جهان عرب و جوانان عرب هستیم. مردم عرب در کشورهای عربی باید نسبت به مصادره کشورها آگاه باشند.

باید بدانند که آمریکا تنها به فکر منافع خود است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: اوباما باید به اراده کشورهای عربی و مسلمان احترام بگذارد. باید ببیند مردم عراق چه می‌خواهند. همه می‌خواهند نیروهای آمریکایی خارج شوند. اگر به اراده آنها احترام می‌گذارد، باید نیروهایش را خارج کند. آمریکا می‌خواهد در عراق استعارگری نوین انجام دهد. آنها قصد دارند 100 تن در هر کنسولگری و 7 تا 12 هزار سرباز در سفارت آمریکا در عراق مستقر کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها جایگاه خود را در جهان عرب می‌دانند. همه نظرسنجی‌ها این را تایید می‌کند. اعراب نسبت به سیاست‌های آمریکا آگاه باشند و هیچ‌گاه به آغوش آمریکایی‌ها برنگردند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sadeh louh IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۴
    0 0
    super slim