اجرای ۶۱ عنوان برنامه در دهه ولایت و امامت در یزد

معاون فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد گفت: به مناسبت دهه ولایت و امامت ۶۱ عنوان برنامه به منظور ترویج فرهنگ غدیر توسط ستاد مبشر غدیر شهرداری یزد اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، عباس ملازینلی در نشست خبری به مناسبت دهه ولایت و امامت به تشریح برنامه‌های این ایام پرداخت و گفت: به دلیل وضعیت کرونایی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، ۶۱ عنوان برنامه به منظور ترویج فرهنگ غدیر در ستاد مبشر غدیر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه اغلب برنامه های بزرگداشت دهه امامت و ولایت در یزد به دلیل شیوع بیماری کرونا در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: اطعام غدیر و جشن‌های خانگی در قالب پویش‌های مختلف از جمله این برنامه‌ها خواهند بود.

ملازینلی در ادامه خاطرنشان کرد: فضا سازی در معابر و مساجد و محلات و اجرای سرودهای متعدد خیابانی از دیگر برنامه‌هایی است که در دهه امامت تا ولایت و تا روز مباهله در یزد برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌های محله‌ای و مراسم‌های خانگی را در منازل سادات و در قالب پویش‌های مختلف و گسترده از طریق فضای مجازی انعکاس خواهیم داد.

وی به برگزاری اولین جشنواره استانی هنرهای تجسمی یزد اشاره کرد و گفت: این جشنواره از ۱۸ تیرماه به مناسبت جهانی شدن شهر یزد آغاز شده و نقاشی، عکاسی، طراحی پوستر و نقاشی خط محورهای اصلی این جشنواره هستند که ضمن تقدیر و اهدای جوایز نقدی آثار برگزیده در نگارخانه‌های یزد به نمایش در خواهد آمد.

 معاون فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد با بیان اینکه فضاسازی شهری متناسب با اعیاد قربان و غدیر خواهد بود تصریح کرد: این سازمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی در صورت امکان جشن‌هایی را به همین مناسبت در سطح محله های مختلف شهر برگزار می‌کند.

وی اضافه کرد: برگزاری سرودهای خیابانی کارنوالی یا مستقر در مراکز پرجمعیت شهر با همکاری خانه سرود و کانون مساجد در دستور کار قرار دارد و یکی از مهمترین اقدامات ستاد مبشر غدیر در سال ۱۴۰۰ تولید محتواهای فرهنگی با موضوع غدیر به زبان‌ انگلیسی است.

عباس ملازینلی با اشاره به برگزاری پویش اطعام غدیر از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد توضیح داد: اطعام همگانی و عمومی و توزیع غذا در منازل و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد و حسینیه ها از جمله برنامه های این پویش هستند که با توجه به استقبال قشرهای گوناگون مردم از این پویش خودجوش و مردمی در سال گذشته، با هدف جمع آوری کمک های مردمی برای اطعام نیازمندان اجرایی می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1535343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =