تظاهرات فرانسوی‌ها به دلیل طرح اجباری مکرون برای واکسن زدن/عکس

فارس نوشت:هزاران نفر از مردم فرانسه که با تشدید محدودیت‌های کرونایی مخالفند، در اعتراض به طرح واکسیناسیون اجباری کرونا، روز گذشته (چهارشنبه) در روز «باستیل» (جشن‌های ملی فرانسه) در شهر «پاریس» پایتخت فرانسه با نیروهای امنیتی بشدت درگیر شدند.

روزنامه انگلیسی «گاردین» گزارش کرد که مأموران پلیس فرانسه برای متفرق کردن جمعیت معترضان در پاریس از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

طبق این گزارش، هزاران نفر از مردم در سراسر فرانسه در اعتراض به محدودیت‌های کرونایی تظاهرات برپا کردند.

اعتراضات صبح روز گذشته (چهارشنبه) در پایتخت فرانسه در حالی آغاز شد که رژه سالانه نظامی به مناسبت روز باستیل در امتداد خیابان «شانزلیزه» با حضور «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در حال برگزاری بود.

معترضان از تصمیم روز دوشنبه هفته جاری رئیس‌جمهور فرانسه برای اجباری کردن واکسیناسیون برای تمامی کارکنان بخش‌ درمان و امداد و داشتن پاسپورت بهداشتی برای حضور در اماکن عمومی ناراضی بودند.

طبق ابلاغیه جدید فرانسه، افرادی که واکسن نزده‌اند، می‌بایست به عنوان مثال برای ورود به رستوران، نتیجه آزمایش منفی با خود همراه داشته باشد.

معترضان پلاکاردهایی را به دست داشتند که بر روی یکی از آن‌ها نوشته شده بود: «این نام آزادی است». اعتراضات در پاریس با ورود نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد و در یکی از محله‌های پاریس، پلیس برای متفرق کردن جمعیت، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

تظاهرات فرانسوی‌ها به دلیل طرح اجباری مکرون برای واکسن زدن/عکس

پلیس در توجیه رفتار خشونت‌بار خود در پیامی که در صفحه توییتر رسمی خود منتشر کرد، گفت که معترضان مسیرهای تعیین شده را رعایت نکردند و معترضان را به پرتاب اشیاء و روشن کردن آتش در خیابان‌ها متهم کردند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در سراسر پاریس، حدود دو هزار و ۲۵۰ نفر تظاهرات برپا کردند و معترضان فرانسوی همچنین در شهرهای «تولوز»، «بوردو»، «مون پلیه»، «نانت» و دیگر شهرهای فرانسه تظاهرات برپا کردند که مقام‌های فرانسه، در مجموع شمار افراد تظاهرات‌کنندگان را ۱۹ هزار نفر برآورد کردند.

وزارت کشور فرانسه نیز گزارش کرد که روز گذشته در مجموع ۵۳ تظاهرات مختلف در سراسر فرانسه برگزار شده است.

معترضان همچنین در جریان اعتراضات علیه محدودیت‌های کرونایی فریاد می‌زدند: «مرگ بر دیکتاتوری»، «مرگ بر پاسپورت بهداشتی».

برخی معترضان تأکید داشتند که اجباری کردن پاسپورت بهداشتی به مثابه تبعیض نژادی است.

تظاهرات فرانسوی‌ها به دلیل طرح اجباری مکرون برای واکسن زدن/عکس

ماکرون دوشنبه شب هفته جاری در یک سخنرانی که از تلویزیون این کشور پخش می‌شد، ضمن هشدار درباره شیوع ویروس دلتا در فرانسه، بر سیاست دولت خود در خصوص مقابله با کرونا تأکید کرد و اجباری شدن واکسیناسیون برای کارکنان بخش درمان و امداد و داشتن پاسپورت بهداشتی برای حضور در اماکن عمومی ضروری است.

رئیس‌جمهور فرانسه تا ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور ماه) به کادر درمان و امداد برای انجام واکسیناسیون فرصت داده است و هشدار داد که از این تاریخ به بعد، یک سیستمی برای کنترل و حتی مجازات وجود خواهد داشت.

طبق این گزارش، تمامی کارکنان بیمارستان‌ها، درمانگاهها و دیگر مراکز درمانی و بهداشتی، کارکنان خانه‌های سالمندان و همچنین افرادی که با قشر آسیب‌پذیر در ارتباط هستند، مشمول این تصمیم می‌شوند.

از طرف دیگر، «گابریل اتال» سخنگوی دولت فرانسه نیز در دفاع از سیاست‌های جدید فرانسه گفت: «هیچ‌گونه التزام واکسن وجود ندارد بلکه این یک انگیزه حداکثری است».

گزارش‌ها حاکی از آن است که تاکنون 35.5 میلیون نفر در سراسر فرانسه که نیمی از آن‌ها را فرانسوی‌ها تشکیل می‌دهند، تاکنون دست‌کم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

در آغاز همه‌گیری کرونا، در بین کشورهای توسعه یافته، مردم فرانسه بالاترین سطح شک و شبهه را نسبت به تزریق واکسن جهان داشتند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1535471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =