پاکدامن:استقلال با خرید چند ستاره،دوباره شاخ می‌شود!

علی پاکدامن، شمشیرباز سابر المپیکی با هزار امید و آرزو برای المپیک به توکیو می‌رود.

مهری رنجبر: علی پاکدامن، شمشیرباز المپیکی، امیدوار است درخشش سابر در المپیک  توکیو  کامل شود. او که برای اولین بار  دوئل المپیک را در توکیو تجربه می کند، حالا آرامش کامل دارد. چرا که به قول خودش با تمرین زیر نظر پیمان فخری، حالا فقط به مبارزه در پیست توکیو فکر می کند و بس. بدون اینکه به چیز دیگری فکر کند، حتی به سختی ها مسابقه باکرونا.

*بالاخره المپیک رسید. حال و هوایت چطوره؟
بله، واقعا وقتش رسید. خدا را شکر حال و هوای خوبی  دارم. نه تنها من که همه بچه ها. ما به لطف کادر فنی و فدراسیون، بعداز اتفاقات خوبی که پشت سر گذاشتیم، امیدواریم به درخشش در المپیک توکیو.

*چیزی به پرواز  گروه اول به توکیو نمانده، استرس نداری؟
حالا که  یک روز مانده به سفر که استرس ندارم، باید برسیم به توکیو، شب مسابقه بیاید و روز مسابقه شود، به call room  بروم و بعد روی پیست، ضربه اول را بزنم و بعد ضربه دوم ، تازه گوشی را بردارم ببینم استرس دارم یا نه( با خنده).

*المپیک توکیو، المپیک متفاوت و سختی است، با کلی استرس کرونا تمرین کردی، به نظرت المپیک با کرونا اذیت کننده نیست؟
من می خواهم بیشتر به بازی ام فکر کنم و اینکه قرار است در مسابقه چه کار کنم ، با چه برنامه و چه تکنیکی. اصلا به سختی های  المپیک با کرونا فکر نمی کنم، چرا که شرایط برای همه یکسان‌است. فقط می خواهم  مسابقه ام را به بهترین وجه تمام کنم.

*همه روی شمشیربازی حساب باز کرده اند و تا حدی توقع مدال هم دارند، این توقع شرایط را سخت نمی کند؟
با این شرایط مسئولیت ما خیلی سنگین است. خدا را شکر که روی ما و مدال الپیک مان حساب می کنند.

*تو رقبایت در مسابقه انفرادی را می شناسی؟
قرعه بدی ندارم. یک شمشیرباز ایتالیایی و یک مجار رقبایم هستند، اما باراژ می افتد. من بازیهای شمشیرباز ایتالیایی را دیده ام، با ورود به توکیو باز هم بازیهای او را می بینم و آنالیز می کنم.

پاکدامن:استقلال با خرید چند ستاره،دوباره شاخ می‌شود!

*فکر می کنی چه اتفاقی می افتد؟
نه در شمشیربازی که در همه رشته ها، ورزشکار با تمرین. آمادگی ۶۰، ۷۰ درصدی داشته باشد، کلا تا میابقه شروع نشود، وضعیت مبهم است، باید دید در مسابقه چه شرایطی پیش می آید و تنها باید حواست جمع باشد. ان شاالله که نتیجه ام در المپیک خیلی خوب باشد.

*یعنی مدال دیگر؟
من  خیلی امیدوارم که در توکیو،  این اتفاق بیفتد. به هر حال برای من حضور صرف در المپیک فایده ندارد و لذتش به مدالش است. امیدوارم که  مدال ما  برای جایگاه کاروان المپیک در جدول رده بندی مثمر ثمر باشد.

*اگر مدال نگیرید چه می شود؟
بخواهیم یا نخواهیم ورزش همین است. برد و باخت دارد، کی فکر می کرد، ایتالیا قهرمان یورو شود؟ همه می گفتند تیم فرانسه  قهرمان می شود اما نشد. به هر حال همه روی پتانسیل ما یا هر تیمی حساب می کنند. حتی از حالا همه روی طلای  المپیک حسن یزدانی حساب می کنند، آن هم به خاطر پتانسیلش، یا این توقع برآورده  می شود یا نه. شرایط و وضعیت ما در این ۴ سال خیلی خوب بوده که توقع به وجود آورده است، به هر حال حتی اگر مدال نگیریم نمی توانیم ناراحت باشیم. من همیشه فکر می کنم همان بازیهای بیرون از المپیک را انجام داده ام ، اما این را هم خوب می دانم که می توانیم بهترین اتفاق را در توکیو رقم بزنیم. آن هم به حق است. بالاخره المپیک، میدان بزرگی است. حس المپیک هست، چه شانس مدال داشته باشی یا نه.

*پیک کرونا مراسم بدرقه کاروان را لغو کرد، بابت این قضیه ناراحت نیستی؟
 ما مراسم بدرقه نمی خواهیم ، ما باید در آرامش برویم و بیاییم. برای ما کت و شلوار ، لباس و مراسم مهم نیست، می رویم المپیک تا خوب مسابقه دهیم و با دست پر برگردیم.

*خبر تغییر پاداش پای سکوی المپیک، خوشحال کننده بود؟
من که از شنیدن خبر خیلی خوشحال شدیم.  اتفاق خیلی خوبی بود، به نظرم شانس آوردیم آقای صالحی امیری، این دوره رییس کمیته ملی المپیک است، کاش ۲۰ سال ورزش ایران دست او بود، همه چیز عالی می شد و فکر می کنم ۱۰۰ تا مجموعه ورزشی، مثل آزادی می ساخت.

*تیم استقلال برد، همان اتفاقی که دلت می خواست شد نه؟
فردا شب با انرژی زیاد از این برد به توکیو می روم. استقلال در دربی خیلی خوب بود، هر چند پرسپولیس خط به خط از استقلال سر بود، اما استقلال هم چند ستاره بخرد، دوباره ساخ می شود،  با این حال بچه ها غیرت کردند و بازی را بردند.

پربیننده های سرویس ورزشی

*پورتو با طارمی همه را تهدید کرد!/عکس

*حمله پژمان جمشیدی به استقلالی ها/عکس

*رفتار عجیب فرهاد مجیدی و یحیی گل محمدی قبل از دربی


251256

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1535565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =