۶ نفر
۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
چرا قسمت هفتم «زخم کاری»‌ پخش نشد؟

در پی اطلاع رسانی محمدحسین مهدویان کارگردان سریال «زخم کاری» درباره ممیزی‌های قسمت هفتم، علی سعد معاون اجتماعی ساترا درباره پخش نشدن قسمت هفتم سریال «زخم کاری» توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرآنلاین، قسمت هفتم «زخم کاری» پخش نشد. محمدحسین مهدویان به ممیزی ها اعتراض کرده و در این باره در اینستاگرام نوشت: «از ۱۲ مورد سانسور قسمت هفتم سریال زخم کاری که قسمت مهم و جذابی هم هست، ۱۰ موردش را انجام دادیم و در ۲ مورد دیگر به‌خاطر جلوگیری از آسیب جدی به داستان، تصمیم به تعدیل صحنه‌ها گرفتیم. با این حال ساز و کار سانسور ساترا ۲ موردی که تعدیل شد را نپذیرفت و بدون دلیلی قانع کننده اصرار به حذف کاملشان دارد.

به این ترتیب مجوز نمایش قسمت هفتم سریال زخم کاری را صادر نکردند و این قسمت به‌خاطر نداشتن پروانه نمایش فردا پخش نخواهد شد.

هر چند حالا بیش از هر زمان دیگری خستگی روزهای دشوار این پروژه را بر تن‌مان حس می‌کنیم، اما در این میان من فقط به تماشاگرانی فکر می‌کنم که یک هفته است منتظر تماشای قسمت جدید هستند و به همین سادگی از حقشان محروم می‌شوند.» 

در پی گلایه‌های مهدویان، علی سعد، معاون اجتماعی ساترا در توییتر پاسخ داد: «درخصوص قسمت هفتم سریال «زخم کاری» جهت تنویر افکار عمومی:

اصلاحات در نظر گرفته شده توسط  کارگزاری محتوایی در دو مرحله توسط گروه‌های مختلف تخصصی بررسی شد که نهایتا با تایید ضرورت اعمال اصلاحات، پلتفرم ملزم به اجرای آن شد.

موارد اصلاحی از اواسط هفته به پلتفرم اعلام شده که زمان کافی برای اعمال آنها در اختیار عوامل تولید بوده است؛ طرح عمومی نکات محتوایی اصلاح شده را در رسانه‌ها نقض غرض دانسته و به نوعی ترویج آنها می‌دانیم.

همان‌طور که قبلا اشاره شده، اصالت دادن به فرآیندها و عبور از رفتار و ملاک‌های سلیقه‌ای، محور حرکت ساتراست. حقوق تضییع شده کاربران اگر ناشی از اهمال پلتفرم در اعمال اصلاحات در زمان مقرر باشد را در این مورد پیگیری و در طول هفته درمورد آن تصمیم‌گیری می‌کنیم.

مبنای جنجال پیاپی، به عنوان یک تکنیک بازاریابی را برای زیست‌بوم رسانه‌های صوت و تصویری کشور، مضر می‌دانیم.

نکات فوق در حالیست که عزم ساترا در حمایت از پلتفرم‌ها و حتی تلاش آن برای پخش معدود تولیدات باقیمانده که قبلا مجوز تولید را از سایر نهادها گرفته‌اند، علی‌رغم انتقادات فراوان و تحمیل هزینه‌های قابل توجه به ساترا، بر همگان آشکار و مبرهن شده است.»

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1535644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    7 162
    آخه کی فیلم مسخره تورو نگاه میکنه مهدویان مگه مردم بیکارن منتظر قسمت ۷ فیلم مزخرف تو باشن
    • مهران IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      3 0
      همه نظر شمارو ندارن سریال بسیار جذابیه و دنبالش مکنیم اگه بذارن
    • رسول IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
      1 0
      معلومه که هم نگاه میکنید و بدجوری هم دنبال میکنید سریالشو .....
  • علی IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    127 2
    وای ی کاری نکنین من تحریک بشم.سانسور کنین....تا کی باید از دست اینا عذاب بکشیم موندم..تمومش کنین دیگه لعنتیاااا
  • روح الله خاکزاد US ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    125 5
    بزرگوار این اثر در حال حاضر رکورد پر بیننده ترین بازدید رو در پلتفرم های اینترنتی زده و البته هر کس مایل است سلیقه خود را دنبال و فیلم خودش را انتخاب کند و صورت بحث من با شما نیست و اما بحث من اینکه شما (ساترا) به عنوان شخص ثالث اثر رو خش دار و ناقص بکنید یکجور بی قانونیست زیرا شما حق نظارت دارید ولی دخالت نه (گلدون معروفتون) و فیلم سازان ما به همین شکل تحت فشار سانسور حداکثری هستند و مسایل جزیی که سانسورش در فضای مجازی پخش شد جز توهین به سطح شعور و فرهنگ مخاطب و فیلمساز چیزی در پی نداشت و در نهایت تیکه های سانسور شده در فضای مجازی پخش گردید و صلاحییت و مشروعیت شما عزیزان (ساترا) رو زیر سوال برد. در نهایت انسان باشید در این دوره زمانه انسان بودن سخت است!
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۵
    29 0
    وقتی شاکی و دادستان و قاضی ساتراست (شما بخوانید صدا و سیما) دیگه چه انتظاری میشه داشت . چند نفر برای حفظ منافع بعضی ها فهم و شعور سازنده و مخاطبش رو زیر سوال میبرن. هنوز برای مردم تصمیم میگیرن چه ببینند خواست و میل مردم محلی از اعراب نداره
  • مریم IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    30 0
    بنظرم اونقدر از سر وته این سریال بزنید تا اصلا موضوع و داستان اصلی ش عوض بشه و مثل سریال اوشین بشه، تمام هفته منتظر جمعه بودم که قسمت جدید پخش بشه اما متاسفانه طبق معمول با مشکل سانسور شدید سیما برخورد کردیم، کمی بفکر مردم باشید لااقل کمی دلخوشی برای مردم بزارید و ساعتی فکرشون رو از این بدبختی و فلاکتی که روی کشور سایه انداخته رها کنید
  • IR ۰۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    33 0
    اخه فیلم به این جذابی داره پخش میشه که چی جلوشو گرفتین همینه که مردم میرن سراغ اتو اشغالای ترکیه ای
  • FBR IR ۰۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 19
    من واقعا این سریال رو دیدم دو قسمت رو ولی نمیدونم چرا با این که این همه طرفدارانش هم زیاده خوشم نیومده ...و اصلا داستانش جالب نیست
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    11 0
    چون اینجا ایرانه و هرچی بگی به یکی برمیخوره