فارس نوشت:

 ولیعهد بحرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت بحرین در رویدادهای اخیر این کشور بدون تردید اشتباهاتی را مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت بحرین که در سال جاری میلادی موج عظیمی از اعتراضات ضددولتی را سرکوب کرد، هم‌اکنون لحنی مصالحه‌آمیز اتخاذ کرده و ضمن اعتراف به این موضوع که اشتباهاتی را در رویدادهای اخیر در این کشور مرتکب شده، متعهد شد که اصلاحاتی را صورت دهد.

شاهزاده "سلمان بن حمد آل خلیفه "، ولی‌عهد بحرین که از پنجشنبه هفته گذشته در سفری رسمی به انگلیس رفته است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملزم به در پیش گرفتن مسیر اصلاحات است و این کشور حوزه خلیج فارس به تمام نگرانی‌های جامعه بین‌المللی و همچنین داخلی رسیدگی خواهد کرد.

وی همچنین تأکید کرد: بدون تردید، اشتباهاتی توسط تمامی طرفین در طول رویدادهای اخیر در این کشور رخ داده است که درس‌هایی نیز از این اشتباهات آموخته شده است.

ولیعهد بحرین با ابراز تاسف درباره جریان مستمر اعتراضات مردمی بدون اشاره به درخواست رژیم آل خلیفه از عربستان برای لشکرکشی به بحرین و کشتار مردم، انقلاب این کشور را ناشی از نتیجه منفی مخالفت یکی از طرف‌های معارض با طرح پادشاه برای گفت‌وگوی ملی عنوان کرد.

دولت انگلیس در حالی از ولی‌عهد بحرین در لندن استقبال کرده است و تلاش می‌کند در راستای حفظ یکی از متحدان خود در منطقه رژیم آل خلیفه را مجبور به امتیازدهی به مردمش کند که این رژیم به دلیل کشتار مردم بحرین و سرکوب تظاهرات مسالمت‌آمیز با اعتراضات شدید نهادهای حقوق بشر جهانی مواجه است.

طرفداران حقوق بشری در لندن با برگزاری تظاهرات از دولت انگلیس انتقادکردند که چرا از کشوری که حقوق شهروندانش را رعایت نمی کند و با شدیدترین امکانات به سرکوب مردم می پردازد استقبال می کند.26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 153572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =