یونهاپ مدعی لغو بخشی از تحریم‌های ایران شد:کره جنوبی و ژاپن با امضای بلینکن 90 روز فرصت دارند

ایرنا نوشت: خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از یک منبع آگاه نوشت: آمریکا به ایران اجازه داده است تا از منابع مالی مسدود شده خود در ژاپن و کره جنوبی برای بازپرداخت بدهی‌های خود به این دو کشور استفاده کند.

به گفته این منبع که از یونهاپ خواسته است نامش فاش نشود، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا لغو تحریم ها را امضا کرده و به ژاپن و کره جنوبی ۹۰ روز فرصت داده است تا معاملات خود را با ایران کامل کنند.

این منبع آگاه گفت: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده ابتدا در ماه مارس /اسفند ۱۳۹۹/ این معافیت را امضا کرده و در ژوئن /خرداد ۱۴۰۰/ به مدت ۹۰ روز آن را تمدید کرده بود.

یونهاپ نوشت: این معافیت به ایران این امکان را می دهد که بدهی های خود را به صادرکنندگان کره جنوبی و ژاپن که پیش از تحریم های ترامپ، کالاهایی را به ایران صادر کرده بودند تسویه کند.

گفته می شود حدود ۷ میلیارد دلار وجوه ایرانی در بانک های کره جنوبی مسدود است.

این منبع به یونهاپ گفت: بیشتر شرکت های کره جنوبی قبل از پایان ماه ژوئن / خرداد ۱۴۰۰/ پرداخت های خود را تسویه کردند، اما برخی از شرکت های ژاپنی قادر به انجام این کار نبودند و به همین دلیل ایالات متحده تمدید معافیت را امضا کرد.

به گفته این منبع، تقریبا ۴۰ شرکت کره جنوبی حدود ۱۰۰ میلیارد وون (۸۷ میلیون دلار) بدهی داشته اند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1535985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    کره جنوبی وژاپن حتی1روزه هم میتوانندپولهای ایران را آزادکنند. ولی کار کردن با این دو کشور مطیع امریکا ضربه به حیثیت مردم است ایران باید این دو کشور را طبق قولی که داده تنبیه کنه
  • ممنون IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    روحانی متشکریم
  • یک ایرانی IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۶
    0 0
    اگربگویم امروزه عملکردآمریکا مرابیادداستان چوپان دروغگواتداخته گزافه نگفته ام،امروزه حرفهای راست آمریکاراهم ،همه بدیده ی تردیدنگاه میکنند،اینطورنیست؟؟!!.
  • Mey IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۷
    0 0
    اگر مسئولین ما دوباره اشتباه گذشته یعنی دوباره وارد توافق برجام شوند بزرگترین خیانت را در طول ۴۰سال انقلاب اسلامی انجام میدهند ما به سلاح هسته ای که هنوز نساخته دشمنان را به جنجال و استرس انداخته نیاز داریم باید یک روز ترس دشمن به حقیقتی شیرین تبدیل شود اگر اینچنین نشود حکومت ما اسلامی نیست و این حکومت طاغوت محسوب میشود باید به جای مذاکره با دشمن سلاح هسته ای را بسازد و سپس مذاکره کند