بارش‌های سیل‌آسا تا چه زمانی ادامه دارد؟

فارس نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز یکشنبه ۲۷ تیر در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بارش هایی که ممکن است به بروز سیلاب و تجمیع رواناب بیانجامد، ادامه دارد.

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت بارش ها و سیلاب، بیان کرد: بارش ها در برخی نقاط کشور امروز تا دوشنبه ۲۸ تیر ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: سازمان هواشناسی دو هشدار نارنجی و زرد درباره بارش ها و مخاطرات آن در مناطق مختلف کشور صادر کرده‌ است که مناطق پرخطر از نظر روان ها و سیلاب، در هشدار نارنجی قرار دارند.

وی توضیح داد: بر این اساس امروز در استان های هرمزگان، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و بوشهر و شرق و جنوب فارس همچنین ارتفاعات مازندران، بارش ها با احتمال وقوع سیلاب ادامه دارد که ممکن است به بروز رواناب هم بیانجامد.

ضیائیان گفت: روز یکشنبه ۲۷ تیر در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد بارش هایی که ممکن است به بروز سیلاب و تجمیع رواناب بیانجامد، ادامه دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز دوشنبه ۲۸ تیر در جنوب کرمان و شمال هرمزگان این بارش‌ها ادامه دارد که جزو نقاط نارنجی از منظر پربارشی هستند و احتمال وقوع سیلاب وجود دارد.

وی بیان کرد: در مناطقی که ذکر شد، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها،  آب گرفتگی معابر، برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی و انسداد موقت جاده ‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی وجود دارد.

ضیائیان اضافه کرد: در این راستا توصیه‌ می‌شود اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با خطرات احتمالی و اجتناب در صعود به ارتفاعات و چرای دام‌ در مراتع مرتفع و مسیل‌ها، در دستور کار باشد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: از روز سه‌شنبه ۲۹ تیر تا پایان هفته جاری بارش خاصی در کشور نداریم.

وی افزود: امروز در شمال استان تهران خصوصاً شمال شرق استان، هشدار بارش‌ها در سطح زرد است.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1536049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =